29.04.2024, 07:30Lektura na 2 minuty

Exodus: W nowej grze twórców Mass Effecta spotkamy inteligentne świnie

W kosmosie nikt nie usłyszy twojego kwiku.

Po pierwszym zwiastunie Exodusa na The Game Awards 2023 widać było oczywiste podobieństwa do serii Mass Effect – w końcu grę tworzą weterani przede wszystkim z Bioware, ale również EA, 343 Industries oraz Naughty Dog. Nie znamy jeszcze zbyt wielu szczegółów projektu, chociaż setting został opisany dość dokładnie: 40 tysięcy lat przed akcją gry, ludzkość musiała porzucić umierającą Ziemię i wysłać ogromne arki w poszukiwaniu nowego schronienia.

Developerzy z Archetype Entertainment bardzo oszczędnie podrzucają kolejne fragmenty informacji, choć na stronie gry znajdziemy dość dokładny opis linii czasowej, w którą wrzuci nas Exodus, a sam czas będzie grał tu pierwsze skrzypce, ponieważ poprzez dylatację czasu w trakcie kosmicznych podróży, nasze wybory wpłyną na całe pokolenia. Oprócz wiadomości bardziej konkretnych twórcy dzielą się także tym, co fanów Mass Effecta może interesować najbardziej, czyli wiadomościami dotyczącymi naszych towarzyszy. Na razie znamy tylko dwójkę, w tym waleczną Elise, ale przy okazji ostatniego Q&A, dowiedzieliśmy się co nieco o potencjalnych, niekoniecznie obcych gatunkach, jakie napotkamy:


Mówiąc o »kosmitach«, zazwyczaj mamy na myśli coś, co wyewoluowało na innej planecie, niż nasza. W Exodusie jest nieco inaczej, ponieważ wszystko w tym uniwersum ma ziemskie pochodzenie, ale ewoluowało przez dziesiątki tysięcy lat, co sprawiło, że napotkamy cudownie dziwaczne stworzenia (…). Należą do nich także Przebudzeni, czyli inteligentne zwierzęta z Ziemi.


James Ohlen, współzałożyciel Archetype Etertainment

Ohlen nie wchodzi w szczegóły, jednak jego słowom towarzyszy krótka prezentacja Charlotte – sympatycznie wyglądającej świni domowej, która oprócz ponadprzeciętnych wyników na torze przeszkód, może pochwalić się słownikiem zawierającym 10 tysięcy słów i możliwością komunikacji z ludźmi za pomocą specjalnego urządzenia.

Pozostałe informacje z Q&A nie są już tak zaskakujące, ale jeśli macie akurat wolne kilka minut, całość zobaczycie poniżej:


Czytaj dalej

Redaktor
Samuel Goldman

I have no mouse and I must click.

Profil
Wpisów1502

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze