Facebook i Instagram bez reklam w UE? Meta testuje płatne plany
Abonament dotyczyłby Facebooka i Instagrama, a jego cena różniłaby się w zależności od urządzenia, z którego korzystamy do przeglądania treści rzeczonych serwisów.
Koncern Zuckerberga do wprowadzenia płatnych planów dla swoich usług, przynajmniej na terenie krajów członkowskich Unii Europejskiej, przymierza się już od pewnego czasu. Pomysł ten zdaje się być jednak coraz bliżej ziszczenia, jako że zdradzona została już proponowana cena takiego „abonamentu premium”, a ta do najniższych nie należy.
Facebook premium
Pytanie odnośnie do wspomnianego płatnego planu nie powinno brzmieć „co zyskamy w jego ramach?”, a raczej „co w jego ramach stracimy?”. Odpowiedź na nie jest prosta – reklamy. Tylko tyle i aż tyle. Kwota, którą przyjdzie nam zapłacić za korzystanie z Facebooka lub Instagrama bez irytujących treści promocyjnych, jest jednak całkiem pokaźna i wynosi ona 10 euro miesięcznie oraz kolejne 6 euro za każde dodatkowo podpięte pod wykupiony plan konto. Co ciekawe, są to ceny obowiązujące jedynie w przypadku wersji przeglądarkowych. Abonament związany z aplikacjami mobilnymi będzie jeszcze droższy ze względu na prowizje pobierane przez Google i Apple, a jego koszt oscylować ma w okolicach 13 euro miesięcznie.
Meta przekazała przedstawicielom europejskich organów regulacyjnych, że zamierza wprowadzić tytułowy płatny plan pozbawiony reklam w ciągu nadchodzących miesięcy. Nie jest to jednak jedyna zmiana na tym poletku, której doczekają się pochodzący z Unii Europejskiej użytkownicy serwisów koncernu. Amerykańskie przedsiębiorstwo postanowiło wyjść naprzeciw unijnemu aktowi o usługach cyfrowych i dołożyć wszelkich starań, aby pokazywane na ramach Facebooka oraz Instagrama treści promocyjne były maksymalnie przejrzyste. Zdaje się przy tym, że w całym zamieszaniu zapomniano już o Threads, czyli alternatywie dla X/Twittera, który wciąż pozostaje niedostępny na Starym Kontynencie.
Czytaj dalej
Swoją przygodę z grami komputerowymi rozpoczął od Herkulesa oraz Jazz Jackrabbit 2, tydzień później zagrywał się już w Diablo II i Morrowinda. Pasjonat tabelek ze statystykami oraz nieliniowych wątków fabularnych. Na co dzień zajmuje się projektowaniem stron internetowych. Nie wzgardzi dobrą lekturą ani kebabem.