27.07.2023, 09:30Lektura na 2 minuty

Facebook przekroczył próg 3 miliardów użytkowników miesięcznie

Przedstawiciele pozostającego w rękach koncernu Meta serwisu pochwalili się, że regularnie odwiedzają go ponad 3 miliardy użytkowników rozsianych po różnych zakątkach globu.


Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Facebookowi wielokrotnie zarzucano już podążanie prostą drogą w kierunku grobu i wieszczono rychły koniec. Twierdzenia te nie do końca odbiegają od prawdy, jako że wśród młodszej części populacji portal rzeczywiście traci na popularności w zatrważającym tempie. Mimo to twór Marka Zuckerberga radzi sobie całkiem nieźle, a każdego miesiąca przyciąga do siebie prawdziwe hordy użytkowników. Biorąc pod uwagę fakt, że obecna populacja na świecie oscyluje w granicy 8 miliardów, wychodzi na to, że (mocno uśredniając) co trzecia osoba jest stałym bywalcem Facebooka.


Trzy miliardy 

Serwis Mety, jak już zostało już wspomniane, przyciąga raczej starsze osoby. Przedstawiciele młodszych pokoleń wolą korzystać z aplikacji pokroju TikToka, Instagrama lub Twittera. Remedium na ten problem miało okazać się stworzenie Threads – alternatywy dla „ćwierkacza”, lub też „X”, jak ostatnimi czasy nazwano platformę.

Sam Facebook nie pozostaje w zastoju i ciągle rozbudowywany jest o nowe funkcje. Na szczególną uwagę zasługują „rolki”, czyli kalka formatu znanego z chińskiego TikToka, który został wdrożony zarówno na Instagramie, jak i „twarzoksiążce”. To właśnie im przypisuje się wzrost dziennej liczby użytkowników serwisu, którym może poszczycić się Facebooka. Meta pochwaliła się, że od pewnego czasu na jej serwisie społecznościowym każdego dzionka przesiadują średnio 2 miliardy i 64 miliony użytkowników

Pomimo przechwałek na temat rekordowych liczb aktywnych użytkowników, koncern wciąż szuka coraz to nowszych okazji do zarobku. Nie kryjąc inspiracji abonamentem Twitter Blue, Meta postanowiła wyjść z własną inicjatywą okraszoną mianem Meta Verified, która pozwala na wzbogacenie nazwy naszego profilu o charakterystyczny znaczek potwierdzający jego autentyczność. Cena? „Zaledwie” 80 złotych miesięcznie w przypadku aplikacji mobilnej i 65 złotych w przypadku witryny mobilnej.


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „Jaqp” Dmuchowski

Swoją przygodę z grami komputerowymi rozpoczął od Herkulesa oraz Jazz Jackrabbit 2, tydzień później zagrywał się już w Diablo II i Morrowinda. Pasjonat tabelek ze statystykami oraz nieliniowych wątków fabularnych. Na co dzień zajmuje się projektowaniem stron internetowych. Nie wzgardzi dobrą lekturą ani kebabem.

Profil
Wpisów1477

Obserwujących3

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze