rek

Firma zachęca do zaprzestania zatrudniana ludzi na rzecz jej wirtualnych pracowników AI

Firma zachęca do zaprzestania zatrudniana ludzi na rzecz jej wirtualnych pracowników AI
Jakub "Jaqp" Dmuchowski
„Artisanie nie będą narzekać na równowagę między pracą a ich życiem prywatnym”.

Przedsiębiorstwem odpowiedzialnym za kontrowersyjne reklamy jest Artisan – firma skupiająca się na tworzeniu „wirtualnych asystentów sprzedaży” mających zastąpić żywych ludzi w biznesach. Co ciekawe, Artisan jest dumny ze swoich kontrowersyjnych reklam i nie stroni od osobistego chwalenia się nimi w mediach społecznościowych.

https://twitter.com/GetArtisanAI/status/1853166435704705078

Serwis SFGate postanowił przeprowadzić wywiad z prezesem przedsiębiorstwa, Jasparem Carmichaelem-Jackiem. W rozmowie z redakcją wspomnianego portalu nie ukrywał on, że jest zadowolony z materiałów promujących wytwór jego firmy i przekazał, że powinniśmy pogodzić się z tym, iż czasy się zmieniają.

Są nieco dystopijne, ale tak samo jest ze sztuczną inteligencją. Sposób, w jaki działa świat, zmienia się. Chcieliśmy czegoś, co przyciągnie wzrok – nie przyciągniesz wzroku nudnym przekazem.

O ile szef Artisan jest z reklam zadowolony, raczej nie sposób tego powiedzieć o przechodniach, którzy natykają się na nie podczas przemierzania ulic San Francisco. W serwisie Bluesky znalazł się post o wymownej treści „AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGH” przedstawiający jeden z billboardów:

Slogany takie jak „Artisanie (nazwa wirtualnych pracowników) nie przyjdą do pracy na kacu” lub „Artisanie nie będą narzekać na równowagę między pracą a ich życiem prywatnym” brzmią jak żywcem wyrwane z cyberpunku i o ile rzeczywiście mają szansę przemówić do niektórych właścicieli biznesów, chcących nachapać się jak najmniejszym kosztem, tak bez wątpienia wiele osób, które straciły pracę w wyniku jednego z licznych masowych zwolnień w Stanach Zjednoczonych, raczej nie spojrzy na markę Artisan przychylnym wzrokiem po takiej akcji.

A czym dokładniej są owi Artisanie? Ano botami odpowiedzialnymi za wyszukiwanie potencjalnych klientów i automatycznie do nich dzwoniącymi lub wysyłającymi im wiadomości z ofertą. Czyli to, co Amerykanie nazywają przyszłością, my nazywamy kolejnym telefonem od firmy zajmującej się fotowoltaiką lub pompami ciepła.

Jedna odpowiedź do “Firma zachęca do zaprzestania zatrudniana ludzi na rzecz jej wirtualnych pracowników AI”

  1. Muszą być przykładem i zwolnić siebie, inaczej to pusty przekaz.

Dodaj komentarz