7
31.08.2023, 16:20Lektura na 3 minuty

Gothic 1 Remake: Premiera w 2024, wysyp informacji i nowe screeny

Zakulisowy pokaz remake’u Gothica na targach w Kolonii okazał się niezwykle obiecujący.

Remake pierwszego Gothica jest produkcją szczególnie wyczekiwaną w Polsce. Dzieło niemieckiego Piranha Bytes zyskało u nas status kultowego, nic więc dziwnego, że jego odświeżona wersja jest tak wyczekiwana. Ostatni trailer zaprezentował nam Stary Obóz w pełnej krasie, a dodatkowo twórcy raczą nas co jakiś czas pocztówkami z Górniczej Doliny. Teraz za sprawą Williama Schuberta z niemieckiego portalu TechRadar mamy okazję zajrzeć za kulisy i dowiedzieć się, w jakim stanie faktycznie jest gra. Dziennikarz miał możliwość uczestniczenia w zamkniętym pokazie na tegorocznym Gamescomie i postanowił podzielić się swoimi wrażeniami. 

Po pierwsze, w udostępnionym na targach demie głównym bohaterem był nie znany i lubiany Bezi, a Nyras, którego możemy kojarzyć jako pierwszą ofiarę Śniącego. Jednak w tym fragmencie gry jest on znacznie młodszy i dopiero przybywa do Kolonii. Wita go Diego, którego możecie zobaczyć na grafice powyżej. Wygląda on dokładnie tak, jak ten, którego zapamiętaliśmy, tylko oczywiście bez wystających pikseli. Od razu widać z kim mamy do czynienia, co bardzo cieszy. Alkimia Interactive stara się maksymalnie oddać klimat oryginalnego Gothica, co zobaczycie jeszcze później. 

Gothic 1 Remake, Alkimia Interactive
Gothic 1 Remake. Ścierwojad w tej wersji wygląda jeszcze groźniej.

Otwierają się więc bramy Starego Obozu i możemy zacząć eksplorację. A jeśli wierzyć twórcom, to będzie co zwiedzać, gdyż świat ma być o 20-30% większy niż ten znany nam z oryginału. Z pewnością pomogło w tym przerzucenie się z Unreal Engine’u 4 na Unreal Engine 5, co Alkimia Interactive zrobiło jakiś czas temu.

Spotkanie z Kirgo i pierwsze próby walki również są bardzo chwalone. Sam wojownik z areny ma znacznie lepiej napisane dialogi, które są dość mocno zmienione, ale nie są drętwe i świetnie oddają ducha oryginału. Jak sami widzicie kwestia zachowania klimatu klasycznego Gothica przewija się dość często. A jak została ona rozegrana w przypadku mechaniki walki? Otóż tak samo jak w poprzednich kwestiach: zachowując znany nam model, ale dodając kilka nowości. Tutaj jednak pojawia się mały przytyk do Alkimia Interactive: pomimo wprowadzonych usprawnień, walka wciąż wydaje się trochę toporna i widać, że potrzebuje jeszcze dopracowania. 

Pozostaje jeszcze kwestia fabuły. Twórcy przyznają się do wprowadzenia pewnych zmian w głównej opowieści. Dotyczyć one mają czwartego rozdziału gry, jednak nie powiedzieli nic więcej. Możemy więc tylko spekulować, a o stanie faktycznym przekonamy się dopiero wtedy, gdy gra już się ukaże.

A co daty premiery - Alkimia Interactive potwierdziła wcześniejsze plotki, że Gothica Remake trafi na rynek w 2024 roku. 


Czytaj dalej

Redaktor
Maciek Szymczak

Zakochany w fantastyce maści wszelkiej. Jak najmniej czasu spędza, siedząc w tym świecie, a jak najwięcej przemierzając nadprzestrzeń Odległej Galaktyki, niebo Alagaësii, szlaki Kontynentu lub bezkresne łąki na Cuszimie. Gdy w końcu wyjdzie remake pierwszego Wiedźmina, to zniknie z tego wszechświata, dopóki nie przejdzie gry na każdy możliwy sposób. Niezwykle irytuje go, gdy ktoś traktuje popkulturę jako treści niższego rzędu. Typ, który kłócił się z polonistką, że gry to też sztuka, a na maturze odwołał się do Gwiezdnych Wojen.

Profil
Wpisów144

Obserwujących1

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze