Gothic 1 Remake: Premiera w 2024, wysyp informacji i nowe screeny
Remake pierwszego Gothica jest produkcją szczególnie wyczekiwaną w Polsce. Dzieło niemieckiego Piranha Bytes zyskało u nas status kultowego, nic więc dziwnego, że jego odświeżona wersja jest tak wyczekiwana. Ostatni trailer zaprezentował nam Stary Obóz w pełnej krasie, a dodatkowo twórcy raczą nas co jakiś czas pocztówkami z Górniczej Doliny. Teraz za sprawą Williama Schuberta z niemieckiego portalu TechRadar mamy okazję zajrzeć za kulisy i dowiedzieć się, w jakim stanie faktycznie jest gra. Dziennikarz miał możliwość uczestniczenia w zamkniętym pokazie na tegorocznym Gamescomie i postanowił podzielić się swoimi wrażeniami.
Po pierwsze, w udostępnionym na targach demie głównym bohaterem był nie znany i lubiany Bezi, a Nyras, którego możemy kojarzyć jako pierwszą ofiarę Śniącego. Jednak w tym fragmencie gry jest on znacznie młodszy i dopiero przybywa do Kolonii. Wita go Diego, którego możecie zobaczyć na grafice powyżej. Wygląda on dokładnie tak, jak ten, którego zapamiętaliśmy, tylko oczywiście bez wystających pikseli. Od razu widać z kim mamy do czynienia, co bardzo cieszy. Alkimia Interactive stara się maksymalnie oddać klimat oryginalnego Gothica, co zobaczycie jeszcze później.

Otwierają się więc bramy Starego Obozu i możemy zacząć eksplorację. A jeśli wierzyć twórcom, to będzie co zwiedzać, gdyż świat ma być o 20-30% większy niż ten znany nam z oryginału. Z pewnością pomogło w tym przerzucenie się z Unreal Engine’u 4 na Unreal Engine 5, co Alkimia Interactive zrobiło jakiś czas temu.
Spotkanie z Kirgo i pierwsze próby walki również są bardzo chwalone. Sam wojownik z areny ma znacznie lepiej napisane dialogi, które są dość mocno zmienione, ale nie są drętwe i świetnie oddają ducha oryginału. Jak sami widzicie kwestia zachowania klimatu klasycznego Gothica przewija się dość często. A jak została ona rozegrana w przypadku mechaniki walki? Otóż tak samo jak w poprzednich kwestiach: zachowując znany nam model, ale dodając kilka nowości. Tutaj jednak pojawia się mały przytyk do Alkimia Interactive: pomimo wprowadzonych usprawnień, walka wciąż wydaje się trochę toporna i widać, że potrzebuje jeszcze dopracowania.
Pozostaje jeszcze kwestia fabuły. Twórcy przyznają się do wprowadzenia pewnych zmian w głównej opowieści. Dotyczyć one mają czwartego rozdziału gry, jednak nie powiedzieli nic więcej. Możemy więc tylko spekulować, a o stanie faktycznym przekonamy się dopiero wtedy, gdy gra już się ukaże.
A co daty premiery – Alkimia Interactive potwierdziła wcześniejsze plotki, że Gothica Remake trafi na rynek w 2024 roku.
Czytaj dalej
7 odpowiedzi do “Gothic 1 Remake: Premiera w 2024, wysyp informacji i nowe screeny”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
„A jak została ona rozegrana w przypadku mechaniki walki? Otóż tak samo jak w poprzednich kwestiach: zachowując znany nam model, ale dodając kilka nowości”.
Ctrl+strzałki do bicia plus alt+ strzałki do uników? To potwierdzone?
Dla mnie ten system był genialny. Wymagał jakiegoś skilla od gracza i wyczucia. Dzięki temu można było pokonać nawet znacznie mocniejszych przeciwników. Nie to co w innych erpegach (np. Wiedźmin) gdzie tylko klik klik bez sensu myszką.
W Wieśku też można rozklepać znacznie mocniejszego przeciwnika, wystarczy nie robić „klik klik bez sensu myszką”, tylko sprawnie operować atakiem, unikiem, znakami i osprzętem. Co też wymaga jakiegoś skilla i wyczucia.
Tak, wiem, ale to nie to.
Czekam z niecierpliwością, ale pewnie ogram sobie jeszcze przez ten czas oryginał 🙂
2024 – ale zapewne końcówka. Do tego może jakiś poślizg z terminem i wyjdzie 2025. Ważne, by było świetnie.
Słownik języka polskiego PWN*
data
1. «numer dnia, miesiąc i rok określone dla każdej doby»
2. «oznaczenie dnia, miesiąca i roku jakiegoś wydarzenia»
Gdzie w tym artykule jest data premiery?
„lepiej napisane dialogi, które są dość mocno zmienione, ale nie są drętwe i świetnie oddają ducha oryginału”
Zdecydujcie się, albo nie są drętwe albo oddają ducha oryginału xd