Hellblade 2 zadziała na Xboksach tylko w 30 fps-ach
Gdzie się podziały tamte tryby graficzne?
Wczoraj informowaliśmy, że Ninja Theory opublikowało nowy gameplay z nadchodzącego Senua’s Saga: Hellblade 2. Nagranie spotkało się za bardzo ciepłym przyjęciem, a gra sprawia wrażenie, jakby naprawiała wszystko to, z czym pierwowzór miał problemy. Podobne wrażenia mają osoby, które mogły już zagrać w produkcję, ale w tej beczce miodu znajdzie się również łyżka dziegciu: Mark Slater-Tunstill, reżyser VFX, przyznał w wywiadzie z GamesPro, że druga odsłona przygód Senuy działa na Xboksach Series X/S jedynie w 30 klatkach na sekundę i nie będzie oferowała wyboru trybów graficznych.
Twórcy oczywiście kreują narrację o tym, że 30 fps-ów nadaje grze filmowości i przedstawiają swoją decyzję jako zabieg artystyczny, który można porównać do filmów kręconych i wyświetlanych jedynie w 24 klatkach na sekundę. Zdążyliśmy się już przyzwyczaić do takiego tłumaczenia podobnych zabiegów, ale według serwisu Polygon Hellblade 2 wygląda naprawdę oszałamiająco i jest pierwszym prawdziwym pokazem możliwości Unreal Engine’u 5 – nie powinien zatem dziwić fakt, że twórcom zależało na jak najlepszym zaprezentowaniu gry na konsolach kosztem klatkażu.
Senua’s Sacrifice: Hellblade 2 zadebiutuje już 21 maja na PC i Xboksach Series X/S.
Czytaj dalej
Posiadam Game & Watcha wydanego z okazji 35-lecia serii The Legend of Zelda. Bardzo dobrze pokazuje godzinę. Polecam.