Heroes III: Fanowski projekt VMCI dostał największą aktualizację do tej pory
VMCI to fanowski projekt Heroes of Might & Magic III, który przepisuje grę na nowy silnik. Poznajcie potężną wersję 1.2.0.
Heroes of Might and Magic III miało premierę już ponad 24 lata temu. Gra, która w przyszłym roku będzie obchodzić ćwierćwiecze, wciąż ma się bardzo dobrze i trzeba rzec, że żyje własnym życiem (nawet sam niedawno wróciłem). Wciąż można walczyć o Puchar Polski by CD-Action, a do tego zbiórka na planszówkę okazała się ogromnym sukcesem i na liczniku wbito prawie 18 milionów złotych.
Fanowskie projekty także nie umarły. Jednym z dowodów może być chociażby odświeżenie Zamku z „trójki” na Unreal Enginie 5 (robi wrażenie). Ale jesteśmy tutaj, żeby omówić VCMI. Od razu warto zaznaczyć: sami twórcy twierdzą, że to nie jest mod. Jest to projekt całkowicie przepisujący silnik gry, pozostając jednak przy tak dużej ilości oryginalnej zawartości (w tym warstwie dźwiękowej), jak to możliwe. Mamy więc tutaj do czynienia z fanowskim remakiem, do którego niedawno weszła aktualizacja do wersji 1.2.0. I to nie byle jaka aktualizacja, a największa do tej pory. Wszystkie notatki do patcha możecie znaleźć na oficjalnej stronie twórców VCMI. Tak samo jak link do pobrania.
Projekt VCMI ostatnio nabiera rozpędu. Dzięki niezwykłej pracy developerów i wspierającej społeczności jesteśmy w stanie zaprezentować wam jak dotąd największą aktualizację, zawierającą mnóstwo nowych funkcji oraz poprawek. Tym razem skupiliśmy się na ogólnym doświadczeniu graczy, starając się dopracować wszystkie funkcje i naprawić problemy napotkane w przeszłości.
Co tam się znalazło? Może łatwiej byłoby opisać, co się nie znalazło... Dobra, żarty żartami, ale aktualizacja jest naprawdę obszerna i standardowo pozostanę przy najważniejszych kwestiach. Takich jak na przykład przepisanie silnika renderowania, co przekłada się zarówno na płynniejsze animacje, jak i lepszą wydajność oraz zmniejszoną zasobożerność.
Dużej zmiany doczekał się także sam launcher. I nie mam na myśli tylko tego, że od teraz automatycznie będzie nam wybierać język. W odpowiedzi na najwidoczniej sporo skarg od graczy, launcher został całkiem przebudowany z nastawieniem na to, by był jak najbardziej przyjazny dla użytkowników.
To i tak tylko kropla w morzu całej aktualizacji, bo jeśli udacie się na pełną stronę wprowadzonych zmian na GitHubie, to zobaczycie ponad 1600 rekordów. W dużej części jednak skupiano się na dopracowywaniu warstwy technicznej, także dość trudno byłoby to wszystko zmieścić w takim newsie. Ale też nie ma róży bez kolców i zaznaczam, że jeśli mamy tutaj już użytkowników VCMI, to zapis gry z wersji 1.1 nie będzie działać w wersji 1.2.
Jestem człowiekiem wielu pasji. Jedne z nich przemijają, inne pozostają – a gry i pisanie to te, które będą ze mną do końca życia. Są jeszcze ciastka, ale mroczne istoty zabraniają mi o nich mówić.