Hometopia: Darmowa gra będzie jednak płatna. Winna nowa polityka Unity
Kolejny odcinek telenoweli z Unity w roli głównej przed nami. Tym razem opłaty za korzystanie z silnika wymusiły na developerach rezygnację z trybu free-to-play.
Jedną z najzabawniejszych części rozgrywki w serii The Sims jest oczywiście budowanie swojego wymarzonego domostwa i przypadkowe zapominanie o drabinkach w basenach. Co by było, gdyby zrobić z tego osobną grę? Twórcy Hometopii starają się przekonać nas, że odpowiedzią jest ich produkcja, skupiona w całości na aspektach budowy i urządzania domów. Rozrywka może wydawać się mało angażująca, ale to ten sam typ zabawy co inne „symulatory pracy”, a sukces chociażby Euro Truck Simulatora i setek innych „simów” udowadnia, że taki gatunek ma potencjał.
Hometopia, podobnie jak aktualnie The Sims 4, miała być rozprowadzana w modelu free-to-play, a twórcy mieli zarabiać na DLC z nowymi elementami, jakie posłużą nam do budowy. Model znany i niekoniecznie przez wszystkich popierany, ale przynajmniej developerzy jasno komunikowali to do zrozumienia. Tyle, że przez głośne wprowadzenie opłat za korzystanie z Unity branża nieco się zmieniła, a wiele studiów zapowiedziało bojkot technologii. W przypadku studia odpowiedzialnego za Hometopię będzie to miało inny skutek – podstawka nie będzie już dostępna za darmo, a za około 90 zł na starcie:
Unity pod naciskami z każdej strony już zapowiedziało zmiany i podobno pracuje nad jakimś rozsądniejszym rozwiązaniem, które przekona wszystkich do odłożenia wideł i pochodni. Tymczasem Hometopia w nowej cenie zadebiutuje już 27 września we wczesnym dostępie na pecetach.