Iron Man twórców remake’u Dead Space’a nie wyjdzie zbyt szybko
Gra jest we wczesnej fazie produkcji i powstaje przy użyciu Unreal Engine’u 5.
Remake Dead Space’a, którego aktualnie znajdziecie w ofercie Game Passa, był sporym sukcesem – zapytajcie Siekiery, to wyjaśni wam w swojej recenzji, dlaczego tak jest. Gra tak mocno skopała konkurencyjne The Callisto Protocol, że aż szef odpowiedzialnego za nie studia (i przy okazji pomysłodawca oryginalnego Dead Space’a), wyleciał z pracy. Kiedy kosmiczny pył po premierze remake’u opadł, Electronic Arts zaczęło rozsyłać ankietę z pytaniem o zainteresowanie pozostałymi częściami trylogii.
Problemem dla odpowiedzialnego za „jedynkę” Motive Studios byłby czas, ponieważ firma oficjalnie zajęta jest grą singlową, w której pokierujemy Iron Manem. Do tej pory wiedzieliśmy tylko, że będzie to produkcja z widokiem TPP i obok intensywnej akcji, zaoferuje także jakąś opowieść, pozwalającą wcielić się i ikonicznego Tony'ego Starka. Od tego czasu minął już rok, dlatego jeśli martwiliście się stanem Iron Mana, to Patrick Klaus, menadżer Motive Studios, właśnie zapowiedział, że gra dalej powstaje. Problem w tym, że jeszcze na nią poczekamy:
Od czasu wydania remake’u Dead Space’a nasza uwaga skupiona jest na Iron Manie, dającym nam możliwość pracy i zabawy z kolejną, niesamowitą marką. Wciąż jesteśmy na dość wczesnym etapie przedprodukcji. Nie spieszymy się, by mieć pewność, że położymy możliwie jak najlepsze fundamenty pod dalszy rozwój.
W dalszej części wpisu dowiemy się, że już na tak wczesnym etapie produkcji firma powołała radę, złożoną z fanów tak Marvela, jak i samego Iron Mana, mającą wydawać opinię o każdej wprowadzanej do gry nowości. Podobna grupa została zorganizowana przy pracy nad ich poprzednią produkcją, zatem również tutaj powinno to pomóc utrzymać formę.
Graficznie Iron Man ma szansę podnieść poprzeczkę dość wysoko:
Wybraliśmy Unreal Engine 5, by umożliwić naszemu zespołowi pełne wykorzystanie jego magii oraz stworzenie dzięki temu czegoś wyjątkowego.
W kwestii oprawy raczej nie powinniśmy się martwić, choć porzucenie Frostbite’a po remake’u Dead Space’a jest decyzją nieco zaskakującą – developerzy mają już przecież wystarczająco doświadczenia w pracy z tym silnikiem, by nie powtórzyć błędów znanych chociażby z ostatniego Mass Effecta. Nowy Iron Man powstanie jednak przy użyciu silnika Epica, a pracownicy Motive będą pracować częściowo zdalnie, a częściowo stacjonarnie. Odnośnie do daty premiery, nie możemy być niczego pewni; jeśli gra jest aktualnie we wczesnej fazie tworzenia, poczekamy na nią co najmniej kilka lat.
Czytaj dalej
I have no mouse and I must click.