1
14.10.2022, 10:15Lektura na 2 minuty
Wideo

Jak nagranie z pola bitwy. Gra na Unreal Enginie 5 z perspektywy body cam podbija sieć

Czy szykuje się następny Superhot?


Stanisław „Wokulski” Falenta

Internet lubi kreatywne pomysły na gry. Na YouTubie można znaleźć setki filmików prezentujących produkcje indie oraz mody oparte na jakiejś konkretnej, niszowej koncepcji. Jakiś czas temu w pewnej części Sieci furorę robił NextBot – dodatek do Garry’s Moda w postaci obiektu, który po zespawnowaniu gonił gracza aż do skutku. Komentowano, że wywoływany przezeń prymitywny strach przed złapaniem przez łowcę jest ciekawszym doświadczeniem niż część współczesnych horrorów.

Takie zalążki zwykle ciężko jednak przekuć w coś sensownego i dość szybko się nudzą. Czasami kończą jako ciekawe dema technologiczne – tutaj mam na myśli Townscapera. A jeszcze rzadziej stają się pełnoprawnymi grami i odnoszą sukces, jak na przykład Superhot.

Nie sposób przewidzieć, którą ze ścieżek obierze gra, którą opisuję w tym artykule, ale przeczucie mówi mi, że może szykować się nam przyszły hit indie. Oto bowiem developer Alexander S. o nicku esankiy zaprezentował na Twitterze powstający tytuł z perspektywy body cam – kamerki umieszczonej w okolicach klatki piersiowej, nazywanej też czasami policyjną.

Dzięki zastosowaniu nowego Unreal Engine’u udało się osiągnąć zaskakujący jak na tak mały projekt fotorealizm. W zwodzeniu odbiorcy pomaga też charakterystyczny dla poręcznych kamerek efekt rybiego oka, który maskuje wszelkie niedociągnięcia. W zasadzie najgorzej wygląda, jak zwykle, chodzenie. 

Zastosowanie perspektywy body cam działa na wyobraźnię również dlatego, że kojarzona była dotychczas z filmikami osadzonymi głęboko w rzeczywistości. Od wyczynów klubów airsoft, poprzez policyjne interwencje, aż po krążące po „ciemnej stronie sieci“ nagrania prosto z konfliktów wojskowych. Do FPS-a pasuje jak ulał i aż dziwne, że nikt nie wpadł na to wcześniej.

Na temat gry nie wiadomo nic więcej. Dzień po tym, jak filmik rozszedł się po Sieci, twórca podziękował wszystkim zainteresowanym za uwagę oraz zapowiedział, że więcej informacji poznamy wkrótce. 

A wy jak zapatrujecie się na ten pomysł?


Czytaj dalej

Redaktor
Stanisław „Wokulski” Falenta

Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.

Profil
Wpisów1004

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze