rek
21.09.2015
Często komentowane 17 Komentarze

Konami zaprzecza, że zaprzestało prac nad grami AAA

Konami zaprzecza, że zaprzestało prac nad grami AAA
Parę dni temu portal gameblog.fr doniósł, że Konami wraz z odejściem Juliena Mercerona (odpowiedzialnego za rozwój silnika Fox Engine) kończy prace nad grami AAA poza Pro Evolution Soccer. Przedstawiciele japońskiej firmy twierdzą jednak, że to nieprawda.

Jak stwierdziła na twitterze reprezentująca europejski oddział Konami @ParodiSu w odpowiedzi na doniesienie gameblog.fr:

Mam nadzieję, ze wykorzystywanie spekulacji i plotek jako newsów nie stanie się internetowym standardem. # Właśnie dostarczyliśmy dwie docenione przez krytyków gry, a ludzie już pytają, co dalej 😉 #

Ponadto na Reddicie użytkownik o pseudonimie ComplexOrganisms podzielił się ze światem odpowiedzią, którą otrzymał od przedstawiciela wsparcia internetowego produktów Konami:

Zapewniamy, że nie porzucamy Metal Geara ani nic takiego. Wiem, że niektóre blogi sugerowały coś takiego dziś rano, ale nie mam pojęcia, skąd biorą takie informacje. Parę miesięcy temu ogłosiliśmy w prasie, że wciąż pracujemy nad kolejnymi grami w serii MGS, ba, zamieściliśmy link dla ludzi, którzy chcieliby nad nim pracować. Nie wiem, dlaczego wszyscy tak szybko o tym zapomnieli, ale z pewnością pracujemy nadal nad takimi seriami, jak Metal Gear, Castlevania, Silent Hill, PES et cetera. Naprawdę, nic się nie zmieniło. Wiem, że wielu ludzi chce, żebyśmy przyznali, że tak nie jest, ale… mówimy prawdę. Nasze zespoły wciąż projektują i programują wspaniałe gry. #

To wszystko brzmi pięknie, ale nie sposób nie zauważyć, że Konami nie daje nam żadnych podstaw do tego, by uwierzyć w ich zaangażowanie w rynek gier konsolowych. Silent Hills dopiero zostało anulowane. P.T. stało się smutnym symbolem tego, jak wydawcy gier zupełnie ignorują ich artystyczną warstwę i potrafią skazać swoje dzieło na totalną zagładę, jeśli tylko nie przynosi im zysków. Koji Igarashi przyznał, że jeszcze niedawno nikt w Konami nie chciał ufundować mu nawet budżetowej Castlevanii – MercurySteam zaś po Lords of Shadows 2 nie ogłosiło już żadnego projektu, a od miesiąca ich media społecznościowe milczą. Kluczowi ludzie odpowiedzialni za Metal Geara odchodzą z firmy lub pracują na umowach o dzieło. Portal Nikkei donosi o kolejnych odejściach najważniejszych pracowników i beznadziejnych warunkach pracy, na co Konami odmówiło jakiegokolwiek komentarza. Z roku na rok lista produkcji AAA wydawanych przez niegdyś jedną z największych japońskich firm staje się coraz krótsza. Zarząd od lat konsekwetnie podejmuje błędne decyzje na temat rozwoju swoich konsolowych przedsięwzięć (tragiczne losy Silent Hilla to materiał na książkę). Do diabła, w tej firmie nie zostało już praktycznie żadne znane, kojarzone z nią nazwisko! Podajcie mi choć jednego zasłużonego developera, który nadal zamierza tam nadal tworzyć porządne gry na konsole! Nie wiem, może zadzwonicie do scenarzysty Silent Hilla 2 i powiecie mu „hej, nie musisz już robić gier randkowych na komórki, możesz stworzyć kolejną dojrzałą historię o dramatach dorosłych ludzi”?

Konami – ja naprawdę chcę uwierzyć, że dostanę kolejną Castlevanię, Metal Gear Ac!d 3, kontynuację Zone of the Enders (anulowaną parę lat temu, do diabła, ciągle pamiętam!), godną Contrę lub zlokalizowane porty waszych gier rytmicznych. Tylko dlaczego mam wam wierzyć, że wszystko jest w porządku, skoro wszyscy mówią, że się kończycie, skoro dosłownie wszystko sugeruje, że jest zupełnie inaczej?

17 odpowiedzi do “Konami zaprzecza, że zaprzestało prac nad grami AAA”

  1. „Parę miesięcy temu ogłosiliśmy w prasie, że wciąż pracujemy nad kolejnymi grami w serii MGS” – to jest raczej zła wiadomość.

  2. kto by pomyslal. rozumiecie to? KONAMI sie konczy! szok

  3. Ja tam czekam na końcówkę MGS V

  4. Szczerze to wali mnie co będzie robiło KONAMI. Po ty co odwalili z PC-tową wersją PES-a mogę nawet zbankrutować :/

  5. @KejmilxD A co jest nie tak z nowym PES? To że port ze starszych konsol? Przecież Konami tak zawsze robiło, w sensie że olewali PCty.

  6. NieMy@ Konami od zawsze było związane z konsolami na początku Nintendo później z Sony a Pc to tylko przystawka, czołowi ludzi odchodzą ze studia bym się nie zdziwił kiedy ogłoszą likwidacje 😛 mogą zaprzeczać ale dobrze u nich się nie dzieje.

  7. Konami solidnie mnie wk**wiło tym, co zrobiło z MGS V na PC. Rozumiem, że olewa PCty, skoro tak to po co wydaje na nie gry? A jeśli już koncentruje się na tej platformie, to może z łaski swojej zrobiliby konkretną pudełkową wersję, a nie każe mi ściągać cyfrówkę. Przecież to jest żałosne!

  8. @Cross: Nie zamierzam bronić Konami, bo dużo mają na sumieniu, sam to wszystko wypisałeś… ale popłynąłeś trochę z tym, że 'Konami nie daje nam żadnych podstaw do (…)’ – a najnowszy MGS? Bardzo wysoko oceniany, wychwalany wręcz, przez wielu (nie grałem w pozostałe części, więc sam nie zabieram głosu) określany jako najlepsza część serii. Trudno mi uwierzyć, że po takim sukcesie Konami miałoby zamknąć kramik i całą parę przerzucić na gry na komórki… jak najbardziej spodziewam się kolejnych gier AAA.

  9. @Naars Najnowszego MGS (jak i poprzednie części) zawdzięczamy studiu Kojima Productions 😉 W świetle ostatnich afer ten szczegół jest bardzo istotny.

  10. Tak się zastanawiam, czy to dobra wiadomość, czy wręcz przeciwnie.

  11. @infrashock: Ale o co Ci chodzi, bo nie rozumiem? 'Kojima Productions’ jest (było?) w 100% finansowane przez Konami i to Konami zgarnie zyski ze sprzedaży gry, a więc w ich interesie będzie też tworzyć kolejne tak dochodowe produkcje.

  12. @Naars -> Kojima Productions przeszlo spora restrukturyzacje i zostala przemianowana na ktorys tam segment Konami + Kojima zostal zwolniony

  13. Liczą się czyny, nie słowa. Cross, trochę się rozpisałeś, ale trafiłeś w sedno.

  14. Niedowiarki, już wkrótce zobaczycie, już wkrótce kolejne części MGS i Castlevanii. Najpierw na iOS, potem na Androida. Oczywiście ZA DARMO, płatności będą mikro i nieobowiązkowe.

  15. @Naars Trochę przeinaczyłeś: w ich interesie jest aby ludzie z Kojima Productions dalej robili gry AAA. A jak wiemy z jakiegoś powodu najwyraźniej nie jest to w ich interesie.

  16. Kojima Productions bez Kojimy to już nie to samo.

  17. Chciałbym zobaczyć dodatek fabularny do TPP. Brakujący, wycięty i niedokończony 3ci akt. Bez problemu zapłacił bym drugie tyle co za podstawkę. Kojima zostaje w Konami do końca roku, więc może?

Dodaj komentarz