2
20.05.2023, 12:30Lektura na 2 minuty
Galeria

Kontroler PlayStation Access na zdjęciach. Mnogość opcji dla osób z niepełnosprawnościami

PlayStation Access, znany wcześniej jako „Project Leonardo”, został pokazany na nowych zdjęciach; omówiono też ponownie jego możliwości.


Stanisław „Wokulski” Falenta

PlayStation Access to kolejna odpowiedź branży na potrzeby osób z niepełnosprawnościami. Niestety dopiero od kilku lat ta kwestia jest poważnie traktowana w kontekście większej ilości gier, a wielu producentów wciąż nie pozwala nawet zmienić rozmiaru czcionki napisów.

Sony nie należy do tej grupy; wręcz przeciwnie, ich ostatnie gry AAA dostają nawet osobne zwiastuny omawiające mnogość dostępnych ustawień dostępności. W katalogu korporacji brakowało tylko jednego: pada na wzór doskonałego Xbox Adaptive Controller. 5 lat po dokonaniach konkurencji ma się to w końcu zmienić.

Kontroler PlayStation Access w postaci rozłożonej
PlayStation Access

Project Leonardo = PlayStation Access

Znany wcześniej jako „Project Leonardo”, PlayStation Access to przypominający żółwia pad dla osób z niepełnosprawnościami. Główny nacisk położony jest na jego modułowość oraz bardzo wysoki stopień personalizacji. Jak możemy przeczytać na oficjalnym blogu PlayStation, każdy pad zawiera nakładki na przyciski o wielu kształtach i szerokościach – pomysł zbliżony do nowszych akcesoriów Microsoftu. Dzięki temu osoby o różnych rozmiarach i koordynacji rąk będą mogły dostosować guziki do swoich potrzeb. Kontroler można bez problemu przykręcić do statywu, obracać oraz podłączyć za pomocą aż 4 portów AUX – standardu używanego przy produkcji akcesoriów komputerowych dla osób z niepełnosprawnościami.

5
zdjęć

Pokazano także po raz pierwszy interfejs. Jak można się domyślić, pozwoli on na dowolne przypisywanie klawiszy, tworzenie profili – również po gatunku gry! – czy łączenie ze standardowym DualSense. Będzie można także dostosować „martwą strefę”. Mamy tylko nadzieję, że cienki i minimalistyczny styl menu da się zamienić na coś o większym kontraście w przypadku problemów ze wzrokiem.

6
zdjęć

Jeśli chcecie się dowiedzieć więcej o specyfice grania z niepełnosprawnościami, nieodłącznie polecamy opublikowany na naszej stronie tekst Papkina na ten temat.


Czytaj dalej

Redaktor
Stanisław „Wokulski” Falenta

Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.

Profil
Wpisów1004

Obserwujących8

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze