Mafia: The Old Country nie popełni błędów Mafii 3. Gra oraz świat będą skupione na opowiedzeniu historii
Niecały miesiąc nas dzieli od końca długiej rozłąki z głównymi odsłonami serii Mafia. Po względnie udanym remake’u pierwszej odsłony Hangar 13 tym razem przeniesie graczy na Sycylię początków XX wieku. Zwiastuny jasno zdradziły, z czym będziemy mieli do czynienia – tym samym, klasycznym daniem, serwowanym przez serię od kilkunastu lat.
Choć dla niektórych może to brzmieć, jak odgrzewany kotlet, tak w jednym z aspektów fani cyklu będą szczególnie zadowoleni. W najnowszym materiale IGN-u, który otrzymał ekskluzywny kilkugodzinny dostęp do gry, zaprezentowano szczegóły rozgrywki oraz pokrótce opowiedziano o wydarzeniach mających miejsce w The Old Country. Na samym początku prezentacji Ryan McCaffrey podkreślił, że najnowsza Mafia nie jest tytułem opartym na otwartym świecie, jak miało to miejsce w trzeciej części z 2016 roku.
Za argument podana została właśnie ostatnia pełnoprawna odsłona, wobec której wyciągano zarzuty odejścia od klasycznej formy rozgrywki, w której to duże i szczegółowe miasto jest jedynie tłem dla historii, nie oferując przy tym żadnych pobocznych aktywności. Oznacza to, że Mafia: The Old Country powraca do dobrze znanych schematów, a sama gra drastycznie nie ulegnie zmianie, gdyż jakiś czas temu Hangar 13 ogłosiło oficjalne zakończenie produkcji. Chociaż fajnie byłoby pozbyć się tych mikrotransakcji…
Mafia: The Old Country zadebiutuje 8 sierpnia na PC, PS5 oraz Xboksach Series X/S.
Czytaj dalej
9 odpowiedzi do “Mafia: The Old Country nie popełni błędów Mafii 3. Gra oraz świat będą skupione na opowiedzeniu historii”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Ja dalej nie rozumiem. Z tego co kojarzę dwójka i jedynka miały otwarty świat, tylko że był ‚ograniczony’ często do jakiejś misji. Czy tutaj też będzie miasto w którym można skoczyć zrobić napad na bar i pouciekać przed policją, czy jest narracja jak np w Metro 2033 z liniową fabułą?
No z tego co tutaj panowie piszą to ma to wyglądać jak w Mafia 1 i Remake czyli niby otwary świat ma być ale co najwyżej możemy sobie go pozwiedzać ale będziemy jeździć od Misji fabularnej do Misij fabularnej tylko…. Może tam będzie jakiś sklepik lub coś w tym stylu że można będzie zmienić ubranie lub pojazd ale to tyle. W 2 właśnie chyba był max jakiś tam sklep i bar no i stacja benzynowa do tankowania.
W mafii 3 nie leżało to że próbowali zrobić z tego drugie uboższe GTA tylko leżał stan techniczny i co najgorsze mega ale to mega powtarzalność i to było największą bolączką tej gry.
Masz rację, ale powtarzalność i stan techniczny były wynikiem tego, że próbowali zrobić z tej gry GTA, a nie mieli na to zasobów.
TZAR Zapewne masz rację.
To nie ma nic wspólnego z Mafią oprócz nazwy.
Potrzebne wyjaśnienia tego stwierdzenia bo gra się dzieje na Sycylii i chyba pokaże dosłownie początki mafii więc jak najbardziej wszystko ma wspólne.
Chodzi mu zapewne o to, że poprzednie części gry działy się w (pseudo)otwartych światach, w wielkich amerykańskich miastach, a tu ma być liniowo, na sycylijskiej wsi. Ja tam nie mam z tym problemu, bo ile razy można być gangsterem w USA?
Też problemu nie mam a nawet przeciwnie, bardzo mi się pomysł podoba. Kto lubi filmy Ojciec Chrzestny to powinien być zadowolony, tam też cofnęli się w czasie na Sycylię.