Moderzy zmienili remaster Obliviona w FPS-a. Po co strzelać z łuku, jak ma się w ręce Glocka

Moderzy zmienili remaster Obliviona w FPS-a. Po co strzelać z łuku, jak ma się w ręce Glocka
Michał "thegoose" Gąsior
Przeciwnicy głównego bohatera z remastera Obliviona mają się czego bać.

Gry Bethesdy mają wiele wspólnych cech, lecz jedną z głównych, wpisaną wręcz w DNA produkcji amerykańskiego studia, jest rozległa baza fanowskich modyfikacji, często nietuzinkowych, a niekiedy przezabawnych. Do tej pierwszej kategorii zaliczyć można niedawno wydany mod do Morrowinda zmieniający perspektywę, z jakiej obserwujemy świat, do drugiej zaś – twórczość jednego z moderów remastera Obliviona, który poniekąd zmienił go w pierwszoosobową strzelankę.

Na platformie Nexus Mods została niedawno upubliczniona modyfikacja wprowadzająca do remastera Obliviona… broń palną. Ściślej mówiąc, w rękach głównego bohatera znalazł się pistolet typu Glock i karabin na naboje kalibru 5,6 mm. Dodatkowo mod pozwala także na zmianę jednego z łuków we wspomnianego Glocka, a zatem nową pukawką mogą posługiwać się także postacie niezależne. W ramach prezentacji jego twórca postanowił rozprawić się z demonicznymi mieszkańcami jednej z wież.

https://www.youtube.com/watch?v=b9CRpe6UlEE

Od czasu wydania The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered na samym Nexus Mods pojawiło się ponad 3,6 tysięcy mniejszych i większych modyfikacji (pomimo braku oficjalnego wsparcia!), z czego najpopularniejsza z nich naprawia coś, z czym część graczy musiała się mierzyć po premierze gry – kiepską optymalizację. Ultimate Engine Tweaks zostało pobrane już prawie 850 tys. razy, co nie dziwi, mając na uwadze fakt, że pierwsza duża aktualizacja uwzględniająca liczne poprawki wyszła 11 czerwca, trzy tygodnie po debiucie odświeżonego Obliviona, a pierwsza wersja rzeczonej modyfikacji – już 22 kwietnia.

Dodaj komentarz