Oblivion Remastered oficjalnie nie wspiera modów. Gracze mimo to chętnie wprowadzają kolejne poprawki do gry
Od zeszłego roku dość głośno mówiło się o dwóch projektach związanych z The Elder Scrolls 4: Oblivion. Pierwszy jest fanowskim odświeżeniem klasyka, przenoszącym go na technologię znaną ze Skyrima, jednak niedługo później fani z większym zaciekawieniem zaczęli obserwować plotki dotyczące oficjalnego remake’u Bethesdy. I choć ostatecznie okazało się, że mamy do czynienia „tylko” z remasterem, to zwracając uwagę na zakres zmian, z migracją na Unreal Engine 5 na czele, równie dobrze można ten tytuł określić mianem remake’u – tylko takiego kurczowo trzymającego się tradycji.
Jest jednak pewna bardzo znacząca różnica między The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered a innymi produkcjami Bethesdy. Poza rzecz jasna nowym silnikiem, gra nie wspiera oficjalnie modyfikacji. Jest to niemałe zaskoczenie, gdyż Bethesda zawsze była nastawiona na dowolność twórczą swojej społeczności. Z tego też powodu przez wiele lat studio uparcie trzymało się autorskiego Creation Engine’u.
Brak oficjalnego wsparcia modyfikacji nie stanowi jednak dużego problemu dla graczy, którym i tak udaje się wprowadzać autorskie poprawki bądź zmiany w rozgrywce. Na tę chwilę na Nexus Mods znajdziemy właśnie tego typu mody – poprawiające wydajność, usuwające niepotrzebne pliki czy zmieniające nieco mechanizmy bądź nastrój oprawy wizualnej.
Bethesda zdaje sobie sprawę z istniejącego procederu i nawet stara się go wspierać. Oficjalny support poleca pewien sposób (akurat dość powszechny) na naprawienie remastera Obliviona w przypadku, gdyby modyfikacje sprawiły, że gra się nie uruchomi. Wystarczy usunąć mody, sprawdzić zgodność plików na Steamie bądź w aplikacji Xboksa i ponownie zainstalować wybrane programy.
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered dostępny jest na PC, PS5 oraz Xboksach Series X/S.

niby jakieś mody są, widziałem na przywrócenie płci, ale chyba komuś zależało, żeby ich nie było, bo mod już usunięty 😀
Taka już hipokrytyczna polityka Nexus mods.. Wszystko co dziś „kontrowersyjne” usuwają.
Na szczęście jest taka inna strona z modami na której bez problemu można to znaleźć.
Niby modów nie wspiera, ale nadal sie opiera na plikach .esp pochodzących z silnika Gamebryo. Co jeszcze śmieszniejsze jak wklei się główny plik z remasteru .esp do oryginalnego Obliviona to gra… działa. Nawet działa sprint, który został dodany w tym remasterze.