5
27.04.2023, 12:00Lektura na 2 minuty

Netflix stracił ponad milion użytkowników w Hiszpanii

Znana platforma streamingowa wprowadziła ograniczenia w dzieleniu się kontem m.in. w Hiszpanii. Skutek? Z Netfliksa zrezygnowało tam przeszło milion użytkowników.


Grzegorz „Krigor” Karaś

Chyba już wiemy, dlaczego tak naprawdę Netflix ostatnimi czasy przystopował z wdrażaniem rozwiązań blokujących dzielenie się kontami przez jego użytkowników.


Masowe odejścia

Jeszcze niedawno platforma chwaliła się, że jest zadowolona z nowej polityki, która szczególnie dobrze sprawdza się według włodarzy Netfliksa w Kanadzie, powodując wzrost liczby użytkowników. Okazuje się jednak, że nie wszędzie jest tak różowo.

Jak podaje Kantar, w pierwszym kwartale 2023 roku – a więc wtedy, kiedy w Hiszpanii platforma zaczęła walczyć z dzieleniem się loginami – Netflix zanotował gigantyczny odpływ użytkowników. Według wspomnianej firmy konsultingowej z subskrypcji zrezygnowało ponad milion gospodarstw domowych, co stanowi trzykrotny spadek w porównaniu do poprzedniego okresu.

Netflix ma oczywiście nadzieję, że to tymczasowy efekt, który potrwa, dopóki przynajmniej część z dotychczasowych użytkowników nie założy sobie własnych kont – wiele jednak wskazuje na to, że tak się nie stanie. Jak zaznacza Kantar, wśród osób, które zrezygnowały z usługi, nie ma silnego odchylenia demograficznego – a to może być dowodem na to, że ludzie po prostu nie zgadzają się z nowymi warunkami usługi. Co więcej, spośród użytkowników, którzy pozostali z platformą, aż 10% deklaruje, że odejdzie w kolejnym kwartale.


Istnieje oczywiście nieodłączne ryzyko związane z ograniczaniem udostępniania haseł, zwłaszcza że w 2017 roku Netflix sam do tego zachęcał. Oczekiwano, że niektórzy użytkownicy zostaną utraceni w trakcie tego procesu, ale utrata ponad 1 miliona użytkowników w nieco ponad miesiąc ma poważne konsekwencje dla Netfliksa i tego, czy zdecyduje się kontynuować globalną rozprawę. Monitorowanie kilku następnych kwartałów, aby zobaczyć, ilu z tych konsumentów zdecyduje się na ponowną subskrypcję, będzie miało kluczowe znaczenie dla strategii platformy w tej dziedzinie.


Dominic Sunnebo, dyrektor ds. analiz, Kantar

Interesujące jest również co innego. Niedawno Netflix zapowiedział, że Kanadyjczycy oraz Hiszpanie jako pierwsi otrzymają dostęp do materiałów w rozdzielczości 1080p w ramach tańszego planu, który uwzględnia wyświetlanie reklam. Wcześniej platforma zapowiadała, że w tym przypadku użytkownicy będą mieli do dyspozycji jedynie 720p. Czyżby więc, mając na względzie topniejącą liczbę hiszpańskich subskrybentów, firma nieudolnie próbowała w ten sposób ratować sytuację?

Fot. Pexels


Czytaj dalej

Redaktor
Grzegorz „Krigor” Karaś

Gdyby mnie ktoś zapytał, ile pracuję w CD-Action, to szczerze mówiąc, nie potrafiłbym odpowiedzieć. Zacząłem na początku studiów i... tak już zostało. Teraz prowadzę działy sprzętowe właśnie w CD-Action oraz w PC Formacie. Poza tym dużo gram: w pracy i dla przyjemności – co cały czas na szczęście sprowadza się do tego samego. Głównie strzelam i cisnę w gry akcji – sieciowo i w singlu. Nie pogardzę też bijatyką, szczególnie jeśli w nazwie ma literki MK, a także rolplejem – czy to tradycyjnym, czy takim bardziej nastawionym na akcję.

Profil
Wpisów585

Obserwujących23

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze