Oryginalny Quake dostał moda z ray tracingiem
Choć teraz Quake wygląda o niebo lepiej, nie mogę pozbyć się wrażenia, że przypomina mapę rodem z Minecrafta.
Legendarna seria Quake nadal żyje i nawet niedawno Quake Champions opuściło wczesny dostęp – po pięciu latach od „premiery”. Lata jednak minęły i na przykład „czwórka” była już rozdawana całkiem za darmo, jeśli zapisaliśmy się do testów Xbox Insider Club. Nawet „jedynka” dostała nowe mapy i ułatwienia dostępu po 26 latach. I to właśnie na tej odsłonie się skupimy, bo nadeszła bardzo dobra okazja, żeby powrócić do pierwszego Quake'a.
Otóż teraz możliwe jest odpalenie gry z ray tracingiem. Niestety nie jest to bajer wypuszczony przez oficjalną aktualizację, ale to tylko nieistotne detale. Wszystkie niezbędne pliki możecie pobrać z GitHuba. Instalacja nie jest szczególnie skomplikowana i instrukcję krok po kroku znajdziecie na dole strony, na którą was przeniesie. Jednak ostrzegam: nie chciałbym obrazić żadnych weteranów czy fanów Quake'a, ale przez ten ray tracing nie mogę pozbyć się wrażenia, że patrzę po prostu na bardzo wierne odwzorowanie map z Quake'a w Minecrafcie z wgranymi shaderami.
Pragnę jeszcze dopowiedzieć, że ten sam użytkownik – sultim-t – stworzył również taką samą modyfikację do klasycznego Dooma. Z ray tracingiem możemy także młócić w drugiego Quake'a, w tym przypadku już dzięki oficjalnemu portowi.