34
12.05.2021, 15:56Lektura na 2 minuty

Paradox przeprasza za „długi ciąg nieprzygotowanych należycie premier” dodatków do EU4

Dziś na serwery trafiła aktualizacja naprawiająca szkody wyrządzone przez Leviathana.


Witold Tłuchowski

A znacie ten? Ilu DLC do EU4 trzeba, by... – od lat śmieją się (przez łzy) fani gier Paradox Interactive. Nie da się ukryć, liczba 17 dodatków (i to licząc tylko te istotne, bo kto by miał pieniądze na kosmetyczne bzdurki) do samej tylko Europy Universalis IV może przerażać – ba, sami twórcy są tego świadomi, dlatego niedawno ruszyli ze specjalnym abonamentem na DLC.

Tę klęskę urodzaju moglibyśmy jeszcze przeżyć, jednak studio już od jakiegoś czasu ma tendencję do wypuszczania na rynek niekoniecznie skończonych produktów. Zeszłoroczny Emperor spotkał się na starcie z wyjątkowo chłodnym przyjęciem, podobnie zresztą jak debiutujący przed dwoma tygodniami Leviathan. Szczególnie to ostatnie DLC było w momencie premiery niemiłosiernie zabugowane, psując zapisane save'y, regularnie wyłączając grę czy wprowadzając dawno niewidziane problemy z optymalizacją (że nie wspomnę już o problemach z balansem).

Paradox wziął się za poprawki, wypuszczając od tego czasu już kilka aktualizacji – i choć dzisiaj można bawić się już bez (zbytniego) zgrzytania zębami, fani nie kryją złości. Do sprawy odniósł się Johan Andersson, reżyser gry i szef niedawno założonego Paradox Tinto. Developer postanowił przeprosić całą społeczność i wziąć winę na siebie:


Leviathan był jedną z najgorszych premier, jakie mieliśmy, i jest kolejnym dodatkiem w ciągu nieprzygotowanych należycie premier, zaczynając od Golden Century dla EU4. Jako kierownik studia i reżyser gry ostatecznie za to odpowiadam, dlatego muszę za to przeprosić. To całkowicie moja wina. Powinienem był opóźnić rozpoczęcie prac nad Leviathanem, dopóki nie mielibyśmy wszystkich potrzebnych zasobów, a developerzy nie mieliby czasu na właściwe wdrożenie do projektu. Powinniśmy byli ogłosić przerwę w rozwoju EU4 po premierze Emperora, dopóki nie uformowałby się zespół gotowy do rozpoczęcia projektowania i pracy na początku 2021 roku.


Jak dodał, wyciągnął właściwe wnioski z ostatnich wydarzeń, a studio dało priorytet planom naprawienia wszystkim starszym błędom („legacy bugs”) trapiącym grę.

Kilka godzin po poście Anderssona na serwery trafił patch 1.31.3.

 


Czytaj dalej

Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze