Path of Exile 2: Gra będzie mniej skomplikowana od pierwowzoru
Postrzegane przez wielu jako „darmowe Diablo” Path of Exile rozwija się dalej. Druga część na kolejnych materiałach prezentuje się coraz lepiej, a twórcy od czasu do czasu dzielą się informacjami o nowych klasach postaci oraz funkcjach. Przy okazji ostatniego wywiadu pracownicy Grinding Gear Games opowiedzieli o swojej nadchodzącej produkcji, podnosząc m.in. temat skomplikowania rozgrywki. Tu weterani mogą marudzić, bo pada deklaracja mniejszego stopnia skomplikowania niż w „jedynce”, ale jeden z developerów wyjaśnia jak to rozumieć:
Jest różnica pomiędzy głębią a złożonością. Path of Exile 2 pod pewnymi względami będzie mniej skomplikowane niż poprzednia część, ponieważ uprościliśmy wiele rzeczy związanych np. z korzystaniem z umiejętności. Jednocześnie zachowaliśmy głębię w kwestii kreacji postaci. Teraz po prostu nie trzeba się będzie martwić np. o to, że zmieniając zestaw przedmiotów, zepsujesz to, jak działają wybrane umiejętności.
To może być krok w dobrą stronę, ponieważ Path of Exile jak na hack and slasha faktycznie potrafi przysporzyć nowym graczom nieco kłopotów. Często powtarzające się głosy o wysokim progu wejścia nie wzięły się znikąd, ponieważ po wyjaśnienie działania niektórych systemów naprawdę lepiej udać się do internetu, niż próbować rozgryźć to metodą prób i błędów.
Oprócz zmian w kwestii skomplikowania rozgrywki pojawią się także nowości mechaniczne, choć trochę ciężko nazywać „nowymi” opcje obecne już np. w pierwszym Wiedźminie:
Podczas projektowania Path of Exile 2, cieszyłem się z możliwości zaskakiwania naszego zespołu tym, jakie zmiany jesteśmy gotowi wprowadzić. Zasugerowałem zaprojektowanie sterowania myszką, ale też WSAD-em i myślę, że wprowadzenie takich zmian faktycznie ulepsza produkcję oraz spodoba się zarówno obecnym graczom, jak i nowym, niezainteresowanym wcześniej naszą grą.
Opcje sterowania to jedno, ale już teraz fani są podzieleni – wielu krytykuje studio za wprowadzenie w „dwójce” nielimitowanego uniku dla wszystkich klas, podczas gdy inni marzą o tym, by podobne rozwiązanie trafiło także do pierwowzoru.
Czy Path of Exile 2 bardziej zjednoczy, czy jeszcze bardziej podzieli społeczność, przekonamy się już w przyszłym roku – gra ukaże się 7 czerwca 2024 na pecetach, PS5 oraz Xboksach Series X|S.