16.12.2023, 08:00Lektura na 2 minuty

Path of Exile 2: Gra będzie mniej skomplikowana od pierwowzoru

Co nie oznacza, że prostsza. Twórcy wprowadzają zmiany, które mają przyciągnąć więcej graczy.

Postrzegane przez wielu jako „darmowe Diablo” Path of Exile rozwija się dalej. Druga część na kolejnych materiałach prezentuje się coraz lepiej, a twórcy od czasu do czasu dzielą się informacjami o nowych klasach postaci oraz funkcjach. Przy okazji ostatniego wywiadu pracownicy Grinding Gear Games opowiedzieli o swojej nadchodzącej produkcji, podnosząc m.in. temat skomplikowania rozgrywki. Tu weterani mogą marudzić, bo pada deklaracja mniejszego stopnia skomplikowania niż w „jedynce”, ale jeden z developerów wyjaśnia jak to rozumieć:


Jest różnica pomiędzy głębią a złożonością. Path of Exile 2 pod pewnymi względami będzie mniej skomplikowane niż poprzednia część, ponieważ uprościliśmy wiele rzeczy związanych np. z korzystaniem z umiejętności. Jednocześnie zachowaliśmy głębię w kwestii kreacji postaci. Teraz po prostu nie trzeba się będzie martwić np. o to, że zmieniając zestaw przedmiotów, zepsujesz to, jak działają wybrane umiejętności.


Jonathan Rogers, game director w Grinding Gear Games

To może być krok w dobrą stronę, ponieważ Path of Exile jak na hack and slasha faktycznie potrafi przysporzyć nowym graczom nieco kłopotów. Często powtarzające się głosy o wysokim progu wejścia nie wzięły się znikąd, ponieważ po wyjaśnienie działania niektórych systemów naprawdę lepiej udać się do internetu, niż próbować rozgryźć to metodą prób i błędów.

Oprócz zmian w kwestii skomplikowania rozgrywki pojawią się także nowości mechaniczne, choć trochę ciężko nazywać „nowymi” opcje obecne już np. w pierwszym Wiedźminie:


Podczas projektowania Path of Exile 2, cieszyłem się z możliwości zaskakiwania naszego zespołu tym, jakie zmiany jesteśmy gotowi wprowadzić. Zasugerowałem zaprojektowanie sterowania myszką, ale też WSAD-em i myślę, że wprowadzenie takich zmian faktycznie ulepsza produkcję oraz spodoba się zarówno obecnym graczom, jak i nowym, niezainteresowanym wcześniej naszą grą.


Jonathan Rogers, game director w Grinding Gear Games

Opcje sterowania to jedno, ale już teraz fani są podzieleni – wielu krytykuje studio za wprowadzenie w „dwójce” nielimitowanego uniku dla wszystkich klas, podczas gdy inni marzą o tym, by podobne rozwiązanie trafiło także do pierwowzoru.

Czy Path of Exile 2 bardziej zjednoczy, czy jeszcze bardziej podzieli społeczność, przekonamy się już w przyszłym roku – gra ukaże się 7 czerwca 2024 na pecetach, PS5 oraz Xboksach Series X|S.


Czytaj dalej

Redaktor
Samuel Goldman

I have no mouse and I must click.

Profil
Wpisów1076

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze