Path of Exile 2 na długiej prezentacji. Pokazano walki z bossami oraz kanapową kooperację
W nowym, obszernym materiale zaprezentowano różne aspekty związane z umiejętnościami naszych postaci, a także kilka różnic pomiędzy Path of Exile a Path of Exile 2.
Fani hack’n’slashów wyczekiwali, aż Path of Exile 2 pojawi się na horyzoncie, lecz jak dotąd niejednokrotnie musieli owe wyczekiwania przedłużyć. Nawet ostatnio doszło do kolejnej obsuwy, ale tym razem chodziło nie o datę premiery pełnej gry, a wczesnego dostępu, ponieważ inkorporowanie niektórych elementów z jedynki do dwójki tak, by działały w obu, jest dużym wyzwaniem. Tymczasem musimy zadowolić się prezentacjami Path of Exile 2 przygotowanymi przez twórców, z których kolejna właśnie wylądowała w sieci.
Na tegorocznym Tokyo Games Show wśród wielu różnych studiów pojawili się również twórcy Path of Exile 2. W jego trakcie Jonathan Rogers (reżyser gry) i Shuhei Yoshida (niegdyś szef dywizji PlayStation zajmującej się grami first-party, teraz skupiony na grach niezależnych wydawanych przez „niebieskich”) chwycili za pady i nagrali 30-minutowy pokaz produkcji nowozelandzkiego Grinding Gears Games. Podejmowali oni kwestie dotyczące różnych jej aspektów, od klas postaci i bossów, przez umiejętności, aż po mapy.
Wpierw Rogers pokazał nieco rozgrywki z ogłoszonej pod koniec ubiegłego roku klasy najemnika. Na jego podstawie zaprezentowano zmieniony względem „jedynki” system związany z gemami wzmacniającymi umiejętności naszej postaci. Od teraz będzie to prostsze niż dotychczas – zamiast umieszczać kryształy w przedmiotach, służy do tego dedykowane okno interfejsu, co sprawia, że cały proces jest bardziej czytelny. Wpisuje się to w strategię studia polegającą na uczynieniu Path of Exile 2 bardziej przystępnym, przy jednoczesnym zachowaniu głębi mechanizmów.
Następnie zmienili klasę na wojownika, by skopać tyłek jednemu z bossów (których w grze ma być aż setka), a konkretnie tego z trzeciego aktu Path of Exile 2. W tej części prezentacji skupiono się na różnych umiejętnościach oraz sposobach ich łączenia w ten sposób, by ubić przeciwnika w jak najefektywniej. Ponadto wraz z kolejnymi potyczkami z bossami pokazano też różne podejścia do ich projektowania w Path of Exile 2 – raz w trakcie takowej gra zamieni się w istny bullet hell, a innym razem arena będzie się powoli zmniejszać.
Na początku wspomniałem, że obaj panowie wzięli pady i to nie bez przyczyny, ponieważ poświęcono też chwilę trybowi kanapowej kooperacji. Pozwala on m.in. na: swobodne zmienianie ekwipunku lub okna umiejętności dwóch graczy naraz, wskrzeszanie się nawzajem po opróżnieniu się paska zdrowia, a także rozpoczęcie gry z nowymi postaciami, bez konieczności tworzenia ich osobno na kontach dwóch osób.
Path of Exile 2 zadebiutuje dopiero w przyszłym roku, 7 czerwca, lecz wcześniej gra zaliczy swój okres wczesnego dostępu. Ten natomiast rozpocznie się 6 grudnia, a poprzedzi go prezentacja całej zawartości, która się w nim znajdzie.
Czytaj dalej
Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.