Phantom Fury: Wysyp informacji na temat siostry Duke Nukem Forever
Miłośnikom klasycznych strzelanin raczej nie trzeba przedstawiać eventu Realms Deep. Jedną z największych bomb tegorocznej edycji była Phantom Fury, o której już teraz wiemy całkiem sporo.
Zwiastun, który mogliśmy obejrzeć dwa tygodnie temu, cudownie pachnie wonią, jaka unosiła się nad Duke Nukem Forever znanym z okolic 2001 roku. Trudno usiedzieć w miejscu, gdy na ekranie obserwujemy przekrój miejscówek, jakie przyjdzie nam odwiedzić w Phantom Fury, a stopień skomplikowania geometrii obiektów idealnie pasuje do wspomnianej epoki. To może być wspaniały hołd oddany tamtym czasom i tamtej grze, z której teraz pozostał nam jedynie jakiś dziurawy build. A moderzy już się za niego wzięli.
Na udostępnionym na Steamie oficjalnym FAQ twórcy odpowiedzieli na szereg pytań związanych z grą, więc wgryźmy się w temat w kilku szybkich punktach:
- Phantom Fury nie jest sequelem Ion Fury, ale obie gry dzieją się w tym samym uniwersum. Akcja Phantoma ma miejsce wiele lat po wydarzeniach z Ion Fury, kiedy to Shelly wybudza się ze śpiączki i zastaje „nowy świat”.
- Nie musicie najpierw ogrywać Ion Fury, by dobrze bawić się przy Phantomie. Oba tytuły mają oddzielne historie i bohaterów.
- Nad Phantom Fury pracuje studio Slipgate Ironworks, jedno z wewnętrznych studiów 3D Realms. Wcześniej działało pod nazwą Interceptor i stworzyło Bombshell, które spotkało się z dość mieszanymi opiniami. 3D Realms zapewnia jednak, że od tamtego czasu Slipgate zmieniło się i rozrosło. Uwierzymy, jak zobaczymy efekt końcowy.
- Prace nad Phantom Fury nie wpływają w żadnym stopniu na powstawanie Ion Fury: Aftershock. Nad każdym tytułem pracuje inne studio.
- Aktualnie twórcy skupiają się na dostarczeniu gry single player, ale nie wykluczają powstania trybu multi.
- Kampania ma trwać ponad 8 godzin, a czas ten można wydłużyć poprzez wnikliwe eksplorowanie świata gry w poszukiwaniu upgrade’ów.
- Cała impreza rozegra się na ponad 15 etapach, wśród których znajdzie się np. Albuquerque, Wielki Kanion czy ulice Chicago.
- Tak, John Blade z gry SiN przewinie się w trakcie przygody i udzieli Shelly pomocnej dłoni.
- Nie ma planów na wypuszczenie Phantoma we wczesnym dostępie, dodatkowo gra ma pojawić się na wszystkich platformach jednocześnie.
- Premiera odbędzie się w 2023 roku, na razie bez podania przybliżonego dnia czy choćby miesiąca.
- Nie ustalono jeszcze ceny i nie wiadomo, jakie wersje językowe pojawią się w grze poza oczywistym angielskim.
- Tytuł powstaje na Unreal Enginie 4, a jego strona wizualna w stylu retro ma być przypudrowana szeregiem współczesnych efektów graficznych.
- Tytuł pojawi się na PC, PS5, Xboksach Series X\S i na Switcha.
Czytaj dalej
Is this enough to get 20 people plastered?