6
17.01.2022, 18:12Lektura na 2 minuty

Phil Spencer komentuje informacje o konkurencyjnej dla Game Passa usłudze Sony. „Ma to dla mnie sens”.

Walka o serca – i portfele – graczy trwa!


Joanna „Ranafe” Pamięta-Borkowska

Szef działu Xbox, Phil Spencer, podczas wywiadu dla serwisu IGN skomentował plotki o tym, że Sony pracuje nad własnym odpowiednikiem Xbox Game Passa, Spartacusem. Temat projektu powrócił ostatnio ze zdwojoną siłą, przypomnę tylko,  że chodzi o nową usługę streamingu gier, która miałaby łączyć w sobie PS Plus i PS Now oraz umożliwić wsteczną kompatybilność dla gier ze starszych konsol Sony.

Zdaniem Spencera pojawienie się takiej usługi na PlayStation było nieuniknione. Postrzega on ją jako prawidłową odpowiedź na pytanie, jak dotrzeć z grami do jeszcze większej liczby odbiorców. Nie obawia się również konkurencji, natomiast decyzja Sony tylko utwierdza go w przekonaniu, że jego zespół słusznie wybrał, stawiając na streaming i międzyplatformowość.


Kiedy słyszę o tym, że inni też podejmują inicjatywy podobne do Game Passa albo chcą wejść na rynek gier PC, ma to dla mnie sens, ponieważ uważam, że jest to właściwa postawa.


Spencer przewiduje, że aktywacja projektu Spartacus tylko zmotywuje jego zespół do pracy nad kolejnymi pomysłami, które ma w planach Microsoft. Jak się spodziewa, z czasem konkurencja opracuje nie tylko udostępnianie gier na PC, ale też do chmury i zdecyduje się na wrzucanie ich w dniu premiery w abonamencie.


Wszystkie plany i projekty są ze sobą połączone: kompatybilność wsteczna, tworzenie biblioteki gier, które dostępne będą jednocześnie na PC i konsolach, dostępność Game Passa na wielu platformach.


Szef działu Xbox przyznaje, że praca jego zespołu składa się z wielu małych, pozornie nie połączonych ze sobą decyzji, którym prześwieca ten sam cel – zapewnienie graczom jak największej satysfakcji i wygody.


(…) Naszym celem było umożliwienie konsumentom grania w gry, w które chcą grać, na platformie, która im pasuje, danie wyboru co do tego, jak ma wyglądać ich biblioteka gier oraz zapewnienie transparentności naszych planów dotyczących PC i wszelkich inicjatyw crossgenowych.


Jednocześnie warto pamiętać, że w niedawnym wywiadzie dla New York Timesa Spencer przewidywał, że system subskrypcji nie zagraża sprzedaży detalicznej gier.


Czytaj dalej

Redaktor
Joanna „Ranafe” Pamięta-Borkowska

Operuję padem jak nunchako, chociaż wolę chińskie sztuki walki. Nie ma gatunku gier, którego bym nie lubiła – są tylko takie, które szybciej mnie nudzą. Cenię dobrą opowieść, chociaż czasami wystarczy mi piękne uniwersum albo jak postać się przekonująco drapie. Pisałam wcześniej w Ja, Rock! i Polygamii, a gram od zeszłego wieku, co brzmi, przyznacie, poważnie.

Profil
Wpisów105

Obserwujących27

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze