Polakom nie podobają się poczynania Netfliksa. Do UOKiK posypały się skargi

Mimo tego, że statystyki i rosnące zyski serwisu zdają się potwierdzać fakt, iż wprowadzenie ograniczeń we współdzieleniu kont na Netfliksie było dobrym posunięciem z biznesowego punktu widzenia, nie wszyscy są z tego stanu rzeczy zadowoleni. Jak podaje serwis Wirtualne Media, do rodzimego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynął szereg skarg na amerykańskiego giganta streamingowego.
Netflix się nie przejmuje
Wedle uzyskanych przez wspomniany portal informacji, od połowy ubiegłego roku do UOKiK wpłynęło około 20 skarg na Netfliksa. Co więcej, znaczna część z nich nie dotyczyła wprowadzenia opłaty za udostępnianie swojego konta osobom spoza gospodarstwa domowego – na to w ciągu miesiąca uwagę zwróciły dwie osoby. Pozostałe tyczyły się m.in. pobierania opłat z tytułu abonamentu pomimo anulowania członkostwa, niemożliwości usunięcia bieżącej metody płatności, a nawet… braku polskiego dubbingu w niektórych filmach dostępnych w naszym kraju.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił skontaktować się z Netfliksem i rozwiać wszelkie nieścisłości, aczkolwiek amerykańska korporacja postanowiła milczeć i nie udzieliła odpowiedzi na żadne z otrzymanych pytań. Mimo to UOKiK postanowił się nie poddawać i ponownie wystąpił z prośbą o wyjaśnienia.
Prezes Urzędu skierował do spółki Netflix wystąpienie w sprawie blokady współdzielenia kont, rezygnacji z subskrypcji oraz danych kontaktowych udostępnianych na należącej do niej stronie internetowej. W związku z brakiem odpowiedzi Spółki ponowił prośbę o wyjaśnienia. Aktualnie oczekuje na odpowiedź przedsiębiorcy w tej sprawie.
Warto przy tym zwrócić uwagę na to, że na przestrzeni ostatnich miesięcy UOKiK postanowił zakasać rękawy i zabrać się za robienie porządków w segmencie wszelkiej maści usług subskrypcyjnych, które to, od czasu do czasu, miały w zwyczaju podnosić swoje ceny bez uprzedniego poinformowania o tym użytkowników. Dzięki interwencji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zapis umożliwiający taki proceder zniknął m.in. z regulaminu Amazona.
Czytaj dalej
4 odpowiedzi do “Polakom nie podobają się poczynania Netfliksa. Do UOKiK posypały się skargi”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
No i dobrze im tak.
Ciekawych czasów dożyliśmy. Kiedyś, jak komuś coś się nie podobało, to po prostu tego nie kupował. A teraz? Jak coś się nie podoba, to wylewa się żale w internecie, że zły, niedobry producent/developer/serwis ma czelność nie dostosować swojego produktu czy usługi do tej konkretnej osoby. Masakra.
Jak w sklepie kupisz herbatę, a w środku będzie sól, a na dodatek odkryjesz, że z karty pobrało ci 3x większą kwotę niż powinno, to rozumiem, że nic nie zrobisz poza tym, że przestaniesz chodzić do tego sklepu?
@Arekjakub – Jesteś idealnym powodem dlaczego obecny rynek gier wygląda jak wygląda. Dlatego mamy dziś Diablo 4 – kiepską grę w fazie beta, za 100$ na premierę, ze sklepikiem, seazon passami, i moutnami po 65€, ponieważ znajdzie się taka grupa gr@czy ™, która będzie deprecjonować negatywne opinie innych, mówiąc im, że jeśli coś wam się nie podoba, macie siedzieć cicho i nie kupować, mi się podoba i kupię.