Ponad 3000 ataków DDoS na branżę gier w ciągu ostatniego roku

Zdążyliśmy przyzwyczaić się przez lata do nękających gry wideo ataków hakerów. Nie jesteśmy zaskoczeni, gdy słyszymy, że doszło do masowego wycieku danych w jakiejś produkcji czy że to lub inne studio padło ofiarą DDoS-owania. Najnowszy raport firmy Akamai pozwala nieco bliżej przyjrzeć się temu zagadnieniu.
W „Gaming: You Can’t Solo Security” przeanalizowano dane pochodzące z okresu lipiec 2018 – czerwiec 2020 i połączono je z ankietą na temat bezpieczeństwa w sieci. Prócz spostrzeżeń graczy, iż za kwestie te odpowiadać powinny przede wszystkim spółki gamingowe i sami twórcy gier, a dopiero później ich użytkownicy, w raporcie znalazło się też miejsce dla kilku liczb.
W przeciągu dwóch omawianych lat doszło do ponad 100 miliardów przypadków używania cudzych danych do logowania za pomocą tzw. credential stuffingu. Według opisu firmy wygląda to następująco: „przestępcy próbują uzyskać dostęp do gier i usług związanych z grami, korzystając z list kombinacji nazw użytkownika i haseł, które są zazwyczaj dostępne do kupienia za pośrednictwem specjalnych witryn i usług. Każde udane logowanie oznacza, że konto gracza zostało przejęte”.
Z tego aż 9,831 miliarda przypadków dotyczyło naszej branży. Akamai zauważyło przy tym, że do największej liczby takich działań dochodziło w trakcie szkolnych wakacji i lockdownu wymuszonego przez pandemię. W tym czasie miało też miejsce 10,6 miliarda ataków na aplikacje internetowe, w tym 152 miliony związane z grami (aż 147 milionów z nich wymierzonych było w firmy znajdujące się w USA). Przeprowadzane były przede wszystkim z USA, Rosji, Turcji, Holandii i Indonezji.
Akamai przyjrzało się również atakom DDoS na przestrzeni lipiec 2019 – czerwiec 2020. Aż 3072 z łącznej liczby 5624 z nich wymierzonych było w branżę gier.
Cały raport znajdziecie W TYM MIEJSCU.
Czytaj dalej
-
To może być koniec FBC: Firebreak. Po premierze dużej aktualizacji strzelanka...
-
Kolejny Indiana Jones już powstaje? MachineGames przyznaje, że pracuje nad nową...
-
Alan Wake 2, Heroes 3 Complete i inne. Darmowe gry...
-
Microsoft nie zostaje w tyle. Nowy Xbox ma być sprzętem hybrydowym, na którym odpalimy...
3 odpowiedzi do “Ponad 3000 ataków DDoS na branżę gier w ciągu ostatniego roku”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
DDoSa to się teraz nawet otrzymuje jak za dobrze człowiekowi idzie w Mortal Kombat league. Masz dobry dzień i myślisz, że zdobędziesz tego skina dla swojej ulubionej postaci? Zapomnij o to blokada na internet na kolejnych 7 godzin.
Ostatnio miałem tak z Epic store, że nagle dostadłem dostawać maile że ktoś przyłączył sobie swoje konta z Xbox i ps do mojego konta :/ a usunięcie u nich konta to jakaś udręka
Liczba prób logowań może przerażać bo hasła są przerażająco prymitywne. Na 50 skradzionych z Uplaya emaili razem z kolegami zgadliśmy chyba 15 haseł, oczywiście w większości są to tanie konta ale zakładając sobie hasło po najniższej linii oporu nie wiem do kogo można mieć później pretensję że zostało złamane, a takich „tajemniczych” porwań kont jest sporo.