23.09.2020
3 Komentarze

Ponad 3000 ataków DDoS na branżę gier w ciągu ostatniego roku

Ponad 3000 ataków DDoS na branżę gier w ciągu ostatniego roku
Liczba prób zalogowania się na cudze konta też może przerażać.

Zdążyliśmy przyzwyczaić się przez lata do nękających gry wideo ataków hakerów. Nie jesteśmy zaskoczeni, gdy słyszymy, że doszło do masowego wycieku danych w jakiejś produkcji czy że to lub inne studio padło ofiarą DDoS-owania. Najnowszy raport firmy Akamai pozwala nieco bliżej przyjrzeć się temu zagadnieniu.

W „Gaming: You Can’t Solo Security” przeanalizowano dane pochodzące z okresu lipiec 2018 – czerwiec 2020 i połączono je z ankietą na temat bezpieczeństwa w sieci. Prócz spostrzeżeń graczy, iż za kwestie te odpowiadać powinny przede wszystkim spółki gamingowe i sami twórcy gier, a dopiero później ich użytkownicy, w raporcie znalazło się też miejsce dla kilku liczb.

W przeciągu dwóch omawianych lat doszło do ponad 100 miliardów przypadków używania cudzych danych do logowania za pomocą tzw. credential stuffingu. Według opisu firmy wygląda to następująco: „przestępcy próbują uzyskać dostęp do gier i usług związanych z grami, korzystając z list kombinacji nazw użytkownika i haseł, które są zazwyczaj dostępne do kupienia za pośrednictwem specjalnych witryn i usług. Każde udane logowanie oznacza, że konto gracza zostało przejęte”.

Z tego aż 9,831 miliarda przypadków dotyczyło naszej branży. Akamai zauważyło przy tym, że do największej liczby takich działań dochodziło w trakcie szkolnych wakacji i lockdownu wymuszonego przez pandemię. W tym czasie miało też miejsce 10,6 miliarda ataków na aplikacje internetowe, w tym 152 miliony związane z grami (aż 147 milionów z nich wymierzonych było w firmy znajdujące się w USA). Przeprowadzane były przede wszystkim z USA, Rosji, Turcji, Holandii i Indonezji.

Akamai przyjrzało się również atakom DDoS na przestrzeni lipiec 2019 – czerwiec 2020. Aż 3072 z łącznej liczby 5624 z nich wymierzonych było w branżę gier.

Cały raport znajdziecie W TYM MIEJSCU.

3 odpowiedzi do “Ponad 3000 ataków DDoS na branżę gier w ciągu ostatniego roku”

  1. SomekindofDevil 23 września 2020 o 13:18

    DDoSa to się teraz nawet otrzymuje jak za dobrze człowiekowi idzie w Mortal Kombat league. Masz dobry dzień i myślisz, że zdobędziesz tego skina dla swojej ulubionej postaci? Zapomnij o to blokada na internet na kolejnych 7 godzin.

  2. Ostatnio miałem tak z Epic store, że nagle dostadłem dostawać maile że ktoś przyłączył sobie swoje konta z Xbox i ps do mojego konta :/ a usunięcie u nich konta to jakaś udręka

  3. Liczba prób logowań może przerażać bo hasła są przerażająco prymitywne. Na 50 skradzionych z Uplaya emaili razem z kolegami zgadliśmy chyba 15 haseł, oczywiście w większości są to tanie konta ale zakładając sobie hasło po najniższej linii oporu nie wiem do kogo można mieć później pretensję że zostało złamane, a takich „tajemniczych” porwań kont jest sporo.

Dodaj komentarz