rek

Premiera The Rogue Prince of Persia nie przyciągnęła tłumów. Znana marka nie pomogła osiągnąć popularności

Premiera The Rogue Prince of Persia nie przyciągnęła tłumów. Znana marka nie pomogła osiągnąć popularności
Michał "thegoose" Gąsior
The Rogue Prince of Persia w szczytowym momencie w dniu premiery przyciągnęło mniej niż pół tysiąca osób.

Marka Prince of Persia ma najwyraźniej pecha – mimo że zarówno Prince of Persia: The Lost Crown, jak i The Rogue Prince of Persia były dobrze oceniane (w drugim przypadku mówiąc o ocenach wczesnego dostępu), to obie najwyraźniej nie zawojowały rynku. Zespół odpowiedzialny za pierwszą z gier został rozwiązany, a teraz będziemy obserwować, co stanie się z twórcami drugiej z nich, bowiem według dostępnych danych ich produkcja nie przyciągnęła tłumów.

Wczoraj zadebiutowała wersja 1.0. The Rogue Prince of Persia, tym samym kończąc jego wczesny dostęp. Jak podają twórcy gry na Steamie, dodali przede wszystkim ostatni akt historii głównego bohatera, a wraz z nim dwa nowe biomy – pełne macek i eksplodujących bąbli Port of Ctesiphon, a także upadłe centrum życia rodziny królewskiej Besieged Palace, który zaprowadzi nas do ostatecznej walki. Ta również została wprowadzona wraz z premierą tytułu i uwzględnia potyczkę z królem Nogai, najeźdźcą Persji.

https://www.youtube.com/watch?v=MMyp3-wKykQ

Już wcześniej The Rogue Prince of Persia nie przyciągnął do siebie wielu graczy, bowiem w szczytowym momencie w grze było ich 850. W dniu premiery liczba ta zamiast zwiększyć się, to… znacznie się zmniejszyła, do 450 (via SteamDB). Co gorsza, część z tych osób wróciła jeszcze z czasów wczesnego dostępu, zatem tylko część z nich to ci, którzy w tym momencie kupili produkcję. Warto jednak dodać, że nie mamy żadnych danych dotyczących popularności tytułu na konsolach (wydany został na PlayStation 5 i Xboksy Series X/S).

Wczesny dostęp sam w sobie był problematyczny, poczynając od tego, że miał rozpocząć się akurat wtedy, gdy znikąd pojawił się Hades 2. Start przesunięto, ale wciąż nie przełożyło się to na dużą liczbę graczy. Postawiono zatem na spore zmiany przede wszystkim w kierunku artystycznym, co wywołało nieco ruchu w sieci (zwiastun przedstawiający owe zmiany zyskał ponad pół miliona wyświetleń), lecz ponownie nie przełożyło się to na większą popularność.

Odpowiedzialne za The Rogue Prince of Persia Evil Empire skupi się teraz na poprawkach, ale już teraz, według wspomnianego wpisu na Steamie, opracowuje kolejny projekt. Studio nie zdradziło jednak nic w jego temacie, oprócz tego, że ma je nam przedstawić w nieodległej przyszłości.

9 odpowiedzi do “Premiera The Rogue Prince of Persia nie przyciągnęła tłumów. Znana marka nie pomogła osiągnąć popularności”

  1. Bo ten chłop wygląda jak Książę Indii, a nie Persji.

  2. Jak to się stało, że zamiast zrobić trudnawego akcyjniaka tpp z walką i zagadkami przestrzennymi, to zrobili 2 praktycznie takie same gry w stylu metroidvani.

  3. Czego się spodziewali, robiąc Księcia Persji bez… księcia Persji?

  4. Barnaba „b-side” Siegel 21 sierpnia 2025 o 19:28

    Jestem bardzo ciekawy, skąd wy bierzecie te memy, że „hehe, ale to nie Persja/nie Książę Persji”? Co to są za zakątki internetu, że bierzecie takie bzdury i go rozprowadzacie dalej? [tzn domyślam się niestety]

    Przecież tak może mówić tylko osoba, która nie widziała tej gry na oczy. Wystarczy przescrollować sobie dowolny gameplay, żeby zobaczyć, ile tam tej Persji jest. Zachęcam: https://www.youtube.com/watch?v=n91-Mi18VtM

  5. Gra bez żadnej kampanii reklamowej. Ostatnie co w jej kontekście pamiętam to drama o fioletowy kolor skóry bohatera.

  6. Jakoś nie jestem przekonany do tego tytułu.

Dodaj komentarz