16
23.10.2024, 09:00Lektura na 3 minuty

Ubisoft rozwiązał zespół odpowiedzialny za Prince of Persia: The Lost Crown. Powodem słaba sprzedaż gry [AKTUALIZACJA]

Czy na tym etapie kogokolwiek takie newsy dziwią?

Powiedzieć, że Ubisoft nie ma się ostatnio najlepiej, to jak nic nie powiedzieć. Co i rusz dochodzą do nas informacje o kolejnych porażkach studia. Niesławne Skull and Bones z początku tego roku kosztowało Francuzów prawie 850 milionów dolarów, ale nijak nie przełożyło się to na wyniki sprzedażowe czy pozytywne recenzje. Z kolei Star Wars Outlaws, pomimo posiadania w tytule „Gwiezdnych Wojen”, sprzedało tylko milion kopii i spotkało się z mieszanym odbiorem. Nie możemy też zapominać o kontrowersjach ciągnących się za Assassin’s Creed: Shadows już od pierwszego trailera, które sam Ubisoft regularnie podsyca, dolewając oliwy do tego japońskiego ogniska. Ostatecznie przesunięto nawet datę premiery gry na luty przyszłego roku i zdecydowano się na równoczesny steamowy debiut.

Ten obraz nędzy i rozpaczy dopełniają plotki o wykupieniu Ubisoftu przez Tencenta i braci Guillemot, co spowodowane jest lecącą w dół wartością akcji firmy. Co prawda samo studio odniosło się do tych podejrzeń, jednak, jak to z korporacyjnymi komunikatami bywa, niewiele można z nich wywnioskować. Jakby jeszcze było wam mało, to wspomnę tylko o rozpoczętym w zeszłym tygodniu strajku pracowników, którzy domagają się m.in. powrotu do pracy zdalnej, podwyższenia płac i zatarcia różnic w wynagrodzeniu dla odmiennych płci. Teraz Ubisoft postanowił dołożyć do tych doniesień kolejne, dotyczące rozwiązania ekipy odpowiedzialnej za (dla odmiany) jedną z tych udanych i lubianych gier.

Informacja pochodzi od Gautoza, francuskiego dziennikarza, który już któryś raz przekazuje doniesienia dot. Ubisoftu. Według jego źródeł zespół wchodzący w skład Ubisoft Montpellier, który stworzył Prince of Persia: The Lost Crown, został rozwiązany, a jego członków przeniesiono do innych projektów, które według szefostwa miały większą szansę na komercyjny sukces. 

Co istotne devowie planowali kontynuację przygód Księcia Persji, a także więcej dodatków do pierwszej części, jednak oba projekty zostały odrzucone przez zarząd, który argumentował to kiepskimi wynikami sprzedażowymi Prince of Persia: The Lost Crown. Według raportu Insider Gamingu gra została kupiona przez zaledwie 300 tys. graczy, pomimo bardzo pozytywnych ocen w recenzjach. Ubisoft obawiał się, że sequel nie sprzeda się zbyt dobrze, co z kolei zaszkodzi długoterminowym zyskom przynoszonym przez The Lost Crown.

Stworzyliście grę docenioną przez krytyków i graczy, która bywa nazywana „jedną z najlepszych odsłon serii”? Spokojnie, nie martwcie się! Ubisoft na pewno znajdzie odpowiedni sposób, żeby was za to wynagrodzić!


AKTUALIZACJA

Ubisoft w większości potwierdził doniesienia francuskiego dziennikarza i wysłał oświadczenie do redakcji Eurogamera. Wynika z niego również, że plany na sequel gry zostały zaimplementowane do DLC Mask of Darkness. Francuzi zapewniają, że wszyscy devowie dalej są członkami Ubisoft Montpellier.


Większość zespołu, która pracowała nad Prince of Persia: The Lost Crown, została przeniesiona do innych projektów, które zyskają dzięki ich doświadczeniu. Wiemy, że gracze bardzo kochają tę markę, a Ubisoft jest podekscytowany możliwością dostarczenia wam większej liczby produkcji spod szyldu Prince of Persia.


Abdelhak Elguess, starszy producent Prince of Persia: The Lost Crown

Czytaj dalej

Redaktor
Maciek „Macix" Szymczak

Zakochany w fantastyce maści wszelkiej. Jak najmniej czasu spędza siedząc w tym świecie, a jak najwięcej przemierzając nadprzestrzeń Odległej Galaktyki, niebo Alagaësii, szlaki Kontynentu lub bezkresne łąki na Cuszimie. Gdy w końcu wyjdzie remake pierwszego Wiedźmina, to zniknie z tego wszechświata, dopóki nie przejdzie gry na każdy możliwy sposób. Typ, który w Awangardzie Krakowskiej dostrzegł cyberpunkowego ducha, a na maturze odwołał się do Gwiezdnych Wojen.

Profil
Wpisów239

Obserwujących1

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze