3
około 8 godzin temuLektura na 2 minuty

Producent Silent Hilla f oburzony nazywaniem jego gry soulslikiem. „Jest to trochę obłudne”

Gracze porównują Silent Hilla f do soulslike’ów, z czym próbuje walczyć Motoi Okamoto, producent gry.


Michał Gąsior

Twórcy Silent Hill f już kilkakrotnie podkreślali odrębność tej części serii od pozostałych, która to wzbudza mieszane reakcje wśród jej fanów. Elementem gry, na który prawdopodobnie zwracali uwagę najczęściej, był system walki, kojarzący się z produkcjami FromSoftware. Niektórzy z nich zaczęli wręcz określać tytuł jako soulslike, co próbowano prostować już wcześniej, a teraz zabrał się za to Motoi Okamoto, jej producent.

W wywiadzie dla IGN-u Okamoto, na fali porównań Silent Hilla f z souslike’ami, chciał wyraźnie podkreślić jego odrębność od dzieł wspomnianego FromSoftware. Takie zachowanie określił obłudnym i stwierdził, że wiele składowych systemu walki, które kojarzone są teraz głównie z serią Dark Souls, nie były nowością w branży, a nawet występowały w poprzednich Silent Hillach.


Będąc szczerym, wiele z tych elementów było wyciągniętych z klasycznych odsłon serii Silent Hill. Spójrzcie na czwartą część – jest w niej wskaźnik ładowania ataku, podobny do miernika skupienia [z Silent Hilla f – dop. red.]. Nawet w „trójce” występuje pasek wytrzymałości.


Próbę zdefiniowania tego, czym jest soulslike i jakie są jego składowe, podejmowano wielokrotnie, także w naszym specjalnym wydaniu magazynu CD-Action na ich temat. W swoim tekście Karol Laska porównywał je do hydry o wielu głowach i podkreślał, że poszczególne wyizolowane elementy Soulsów nie są oryginalne, niemniej o unikatowości serii stanowi ich niebanalne połączenie. Patrząc na słowa Okamoty, można podejrzewać, że zgodziłby się z taką tezą.


Te składowe nie są wyłączną domeną gier typu soulslike. Były częścią horrorów akcji już od bardzo dawna. Jeśli masz je w swojej grze, przyklejana zostaje jej łatka soulslike’a. Chcemy powtórzyć, że nasza produkcja to horror akcji, ale nie soulslike.


Silent Hill f wyjdzie dokładnie za miesiąc, 25 września, na pecety, PlayStation 5 i Xboksy Series X/S.


Czytaj dalej

Redaktor
Michał Gąsior

Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.

Profil
Wpisów534

Obserwujących1

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze