2
30.05.2025, 12:06Lektura na 5 minut

Relacja z CD-Action MeetUp: Wiedźmin. Spotkanie z CD Projektem Red, mody społeczności i wiele więcej

Kolejny z serii naszych MeetUpów za nami, więc zapraszamy na krótkie podsumowanie.


Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

24 maja w warszawskim klubie H.4.0.S. odbył się CD-Action MeetUp: Wiedźmin. Jeśli nie mieliście okazji uczestniczyć w wydarzeniu – nic straconego (choć trochę jednak tak). Oto co działo się w trakcie spotkania.


Wiedźmin: Ścieżka przeznaczenia

Jako pierwszy pojawił się tradycyjnie Barnaba „b-side” Siegel, który rozpoczął imprezę i zaprosił na scenę Jarosława Wójcickiego, redaktora Go On Board. Ten zaprezentował szczegóły dotyczące karcianki Wiedźmin: Ścieżka przeznaczenia. Gra zebrała ponad 8,5 mln dolarów na platformie GameFound, a oprócz kart w podstawowej zawartości znajdziecie również figurki oraz neoprenową matę.

W trakcie prezentacji ludzie zadawali pytania m.in. o długość rozgrywki – spokojnie, według zapewnień Go On Board nie będzie to zabawa na cały dzień, lecz raczej szybkie potyczki, trwające nie dłużej niż półtorej godziny.

Oczywiście nie zabrakło także możliwości przetestowania planszówki, a przestrzeń klubu H.4.0.S. mocno sprzyja tego typu zajęciom.


Wiry Pontaru

Na naszej scenie mogliśmy również ugościć dwójkę przedstawicieli LarpVenture, którzy opowiedzieli o larpie osadzonym w realiach znanych z Wiedźmina 3. Społeczność wypytała ich o kilka kwestii, przykładowo: „Co w sytuacji, gdy nasza postać zginie w bohaterski sposób, a sam larp ma potrwać jeszcze co najmniej dzień lub dwa?”. Jak usłyszeliśmy, twórcy mają w głowie skrzynkę pełną ciekawych pomysłów i zawsze znajdzie się dla was jakieś zajęcie, nawet jeżeli kości waszego poprzedniego wcielenia leżą gdzieś w gnieździe nekkerów.

Na larpa możecie zapisać się poprzez oficjalną stronę Wirów Pontaru.


Spotkanie ze Zbigniewem Jankowskim

Po pierwszym quizie z nagrodami – zapewnionymi przez Good Loot – poprowadziłem spotkanie ze Zbigniewem Jankowskim, autorem „Wilczym śladem”, czyli reportażu o tworzeniu Wiedźmina 3. Książka była dostępna w naszym sklepiku, więc każdy zainteresowany mógł ją nabyć i przeczytać, dlatego w swoich pytaniach nie skupiłem się na jej treści, lecz bardziej na warstwie warsztatowej.

Zbigniew opowiadał o czasie, jaki poświęcił na przeprowadzenie rozmów, spisanie ich oraz autoryzację, ale oprócz tego porozmawialiśmy o tym, dlaczego Wiedźmin 3 do tej pory przyciąga tak potężną liczbę fanów i czy po spędzeniu w nim setek godzin można odczuć, że jest tam coś jeszcze do odkrycia. Spoiler: tak, zdecydowanie. Przy okazji dało się zgarnąć autograf.

2
zdjęć

A, jeżeli jesteście zainteresowani zakupem „Wilczego Śladu”, to możecie zgarnąć go na naszym stoisku na Pyrkonie


Wiedźmin 3: Ostatnia Ofiara

Licznie zebrała się ekipa fanowskiego rozszerzenia będącego prequelem Wiedźmina 3. Tworzony na REDkicie mod ma zostać opracowany całkowicie od zera, wraz ze sporym rejonem do eksploracji. Autorzy wspomnieli o terenie zbliżonym rozmiarowo do Białego Sadu. Oprócz zaliczania głównej linii fabularnej (jeszcze sprzed poszukiwań Ciri) jako Geralt wykonamy szereg zadań pobocznych, zabijemy nowe monstra oraz posłuchamy autorskiej ścieżki dźwiękowej. W trakcie imprezy mogliśmy również zobaczyć pierwszy gameplay, na którym Geralt podróżuje na Płotce po podgórskich okolicach.

3
zdjęć

Grupa wciąż poszukuje chętnych do współpracy, więc jeżeli macie moce przerobowe i np. doświadczenie w obsłudze udostępnionego przez CD Projekt Red REDkita, to śmiało piszcie m.in. na facebookowym fanpage’u Ostatniej Ofiary lub dołączcie do ich serwera na Discordzie.


Ogłoszenie numeru specjalnego poświęconego Wiedźminowi

W międzyczasie ogłosiliśmy powstawanie naszego numeru specjalnego poświęconego Wiedźminowi. Uczestnicy meetupu mogli dowiedzieć się o tym jako pierwsi, później stosowna zapowiedź magazynu CD-Action: Wiedźmin znalazła się na naszej stronie.


Spotkanie z Marcinem Blachą i Pawłem Mielniczukiem

Do H.4.0.S.-u przyszli również sami twórcy Wiedźmina 3. Naszymi gośćmi specjalnymi byli Marcin Blacha (story director) oraz Paweł Mielniczuk (art director), obaj w firmie obecni od czasów pierwszej odsłony serii! Porozmawialiśmy o kulisach powstawania Dzikiego Gonu, o tym, jak wyglądała premiera z perspektywy developerów, oraz – w żartobliwym tonie – o ocenie 8+, jaką gra otrzymała na łamach CD-Action.

Pytań od publiczności było mnóstwo, jednak – co oczywiste – nie dowiedzieliśmy się niczego nowego o Wiedźminie 4, a Marcin i Paweł skutecznie odparli dociekliwość zebranych widzów. I tak jednak nie zabrakło smaczków – m.in. o usuniętym (mocno przygnębiającym) zakończeniu Wiedźmina 3 czy o pomysłach i rozwiązaniach, z którymi twórcom najtrudniej było się rozstać na etapie produkcji.

2
zdjęć

Redzi nie przyszli jednak z pustymi rękami – przed samym spotkaniem odbył się quiz, w którym do zgarnięcia były licencjonowane przedmioty produkcji CD Projektu Red. Co ciekawe, nagrody trafiły nie tylko do osób z podium, ale też do śmiałka, który wylądował na ostatnim miejscu. Miły akcent na koniec dnia.


Specjalne gratulacje

Chcieliśmy serdecznie podziękować wszystkim osobom zaangażowanym w nasze quizy. Na wyróżnienie zasługuje twórca fanpage'a Wiedźminlandia, który dwukrotnie zajął miejsce na podium (Kapitan Fandom miał taki sam wynik!) w teście wiedzy z uniwersum Andrzeja Sapkowskiego. 


Zapraszamy na kolejne edycje!

Słuchajcie, motywów tematycznych do spotkań jest mnóstwo i mimo że wykorzystaliśmy kultowe w Polsce marki – Gothic, Heroes 3 i Wiedźmin – to nie oznacza, iż pomysły się wyczerpały. Co to, to nie. Zapewne w najbliższym czasie ogłosimy kolejny meetup, jednak wybaczcie, na ten moment nie możemy powiedzieć niczego więcej.

Jeszcze raz przypominam o możliwości przedpremierowego zamówienia naszego wydania specjalnego o Wiedźminie, najlepiej prosto z naszej strony.

Zachęcamy również do zapoznania się z relacjami z wcześniejszych meetupów – poświęconych Gothicowi i Heroes of Might and Magic III.


Czytaj dalej

Redaktor
Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach robi filmiki o grach na YouTubie. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl

Profil
Wpisów1161

Obserwujących3

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze