Heroes: Olden Era na CD-Action MeetUp! Tak się bawiliśmy na naszej imprezie w klimacie Heroes of Might and Magic
Spotkanie z czytelnikami CD-Action uświetniła obecność twórców nadchodzącego Heroes of Might and Magic: Olden Era.
Dopiero co ogłosiliśmy kolejną edycję CD-Action MeetUpu, a już przeszła do historii. Było to trzecie tego typu spotkanie w warszawskim klubie H.4.0.S., gdzie poprzednie, poświęcone legendarnemu Gothicowi, obfitowało w szereg atrakcji związanych z najbardziej polską niemiecką grą (o czym dowiecie się z relacji Chrzuszcza). Tym razem tematem przewodnim było równie kultowe w naszym kraju Heroes of Might and Magic, i chyba nie ma w tym nic dziwnego. W końcu nie tak dawno zorganizowaliśmy Puchar Polski w Heroes 3, a także wydaliśmy gruby numer specjalny o HoMM, z masą treści pisanych przez redakcję CD-Action oraz wspaniałą społeczność H3.GG.
Ale na miejscu na fanów serii czekały nie tylko przekąski i trunki, ale też bardzo miła niespodzianka w postaci ekskluzywnego dema Heroes of Might and Magic: Olden Era.
Astrologowie ogłaszają dzień Heroes: Olden Era
Oficjalnie CD-Action MeetUp wystartował wraz z wybiciem dwunastej, niemniej odwiedzający przychodzili nawet wcześniej, by zająć miejsca przy komputerach, bowiem podczas wydarzenia po raz pierwszy na świecie Unfrozen udostępniło publicznie graczom do testowania nadchodzące Heroes of Might and Magic: Olden Era. Do dyspozycji mieliśmy 10 stanowisk, ale jasne było, że przy sporej liczbie chętnych swoje każdy musiał trochę poczekać.

Demo Olden Ery pokazywało najważniejsze elementy rozgrywki, można było sprawdzić scenariusz rozgrywany na jednym z kilku szablonów, Arenę (natychmiastowa bitwa) oraz tryb, w którym możemy posiadać tylko jednego bohatera. Jeśli chodzi o frakcje, gracze mogli wybierać spośród Nekropolii, Lochu, Świątyni i Roju (temu twórcy poświęcili zresztą dłuższy, bardziej szczegółowy wpis w ostatnim devlogu). Gracze ponadto rywalizowali także między sobą w ramach trybu wieloosobowego (Arena działała również w trybie sieciowym, nie tylko przeciwko komputerowi), a nad grą czuwali twórcy, odpowiadając na wszelkie pytania i wyjaśniając wątpliwości.
Do peceta dorwał się także nie kto inny, jak Janek Błachowicz, nasz ambasador i redaktor, najmocniejszy fan serii Heroes w CD-Action! Janka ostatnio coraz więcej w CD-Action (jego najnowszy felieton znajdziecie w wydaniu specjalnym o Dragon Ballu). Po 30-minutowej sesji stwierdził, że bardzo mu się podoba, zwłaszcza wszystkie nowości i mechanizmy gry (cytując: "będzie co rozkminiać").

Co nowego w świecie Heroes of Might and Magic?
Część „rozrywkową” zaczęliśmy o godzinie 15:00. Jako pierwszy swoje wystąpienie miał też CzileraInżyniera, streamer, komentator, członek H3.GG i animator „hirołsowej” sceny, który w wywiadzie z Maćkiem „Maciksem” Szymczakiem podsumował najnowsze wieści ze świata Heroes of Might and Magic. Przedstawił między innymi to, jak wprowadzona rok temu do fanowskiego Horn of The Abbys frakcja Factory prezentuje się obecnie na scenie PvP, jak i poświęcił kilka słów innej modyfikacji – Day of Reckoning, zapowiadającej się według niego całkiem przyzwoicie.

Nie była to jednak jedyna rola Czilery na marcowym CD-Action MeetUpie. Niedługo później wszedł ponownie na scenę wraz z Bartłomiejem „Etharilem” Podress-Leszkiem, czyli Community Managerem w Unfrozen. Wspólnie komentowali… rozgrywany na żywo mecz, w którym w trybie Areny starli się Wojdek i Ponczek, kolejni członkowie H3.GG. Była to świetna okazja do tego, żeby na spokojnie omówić wiele mechanizmów Heroes: Olden Era, jak i samych umiejętności nowych jednostek.
Z tego miejsca dziękujemy serdecznie graczom za showmatch, a Czilerze za komentarz. Koniecznie zerknijcie na jego Twitcha.
Pytania i odpowiedzi
Oficjalną część wydarzenia zakończył kolejny panel poświęconym Heroes of Might and Magic: Olden Era, w którym na pytania Barnaby „b-side’a” Siegela odpowiadali Etharil oraz Katya, szefowa marketingu studia z Unfrozen. Przedstawili oni swoje spojrzenie na projekt, a także na uniwersum Might and Magic. Podkreślili też, że Olden Era ma się wpisać w nurt „easy to learn, hard to master”, przywołując w tym kontekście nowy dla serii Heroes of Might and Magic system Faction Laws, czyli unikalnych umiejętności frakcyjnych, jakie możemy dostosować do danej mapy. Innymi słowy, tytuł zawiera wiele mechanizmów, których zgłębienie będzie wymagane do rozgrywki kompetytywnej, lecz niedzielni gracze także powinni się dobrze bawić.

Etharil i Katya odpowiedzieli również na sporo pytań podczas sesji Q&A – w kwestii inspiracji najbardziej kierują się tym, co seria Heroes of Might and Magic zaprezentowała przy okazji drugiej, trzeciej i piątej części (dodając do tej mieszanki sporo autorskich pomysłów). Zapowiedzieli także, że planują wsparcie dla modów, ale zajmą się tym po zakończeniu wczesnego dostępu i wypuszczeniu wersji 1.0. Nie zabrakło i dłuższej odpowiedzi na temat tego, w jaki sposób gra Unfrozen będzie przeplatała się z historią opowiedzianą w Might and Magic VIII z 2000 roku, którego akcja również rozgrywa się na kontynencie Jadame.
W imieniu redakcji dziękuję wszystkim uczestnikom wydarzenia. Postaramy się niedługo opublikować dodatkowe materiały, w tym zapis z Q&A, żeby wszyscy mogli dowiedzieć się więcej o grze. Spodziewajcie się także naszych kolejnych wrażeń z ogrywania Heroes: Olden Era :). A komu mało informacji o nowej grze, niech zajrzy koniecznie do:
- pierwszych na świecie wrażeń z testowania gry
- artykułu Wszystko, co wiemy o Heroes: Olden Era
- naszej relacji z pokazu na Gamescomie 2024
zdjęć
Czytaj dalej
Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.