rek

Remedy skasowało sieciowy Project Kestrel

Cezary "CZARY_MARY" Marczewski
Remedy zrezygnowało z dalszych prac nad projektem Kestrel.

Od jakiegoś czasu wiedzieliśmy, że Remedy współpracuje z Tencentem nad darmową grą sieciową o kryptonimie Vanguard. W listopadzie informowaliśmy, że fińska firma postanowiła zmienić kilka fundamentalnych założeń projektowych – developerzy podjęli decyzję, że produkcja będzie wydanym w modelu premium tytułem kooperacyjnym. Wtedy też ogłoszono nowy tytuł roboczy gry – wspólne dzieło Tencentu i Remedy ochrzczono Projektem Kestrel.

https://twitter.com/gematsu/status/1787731788451684701

Ale wszystkie te informacje podaję wyłącznie z dziennikarskiego obowiązku, ponieważ nie mają one już znaczenia – twórcy Alana Wake’a i Maxa Payne’a zrezygnowali z dalszych prac nad projektem Kestrel, a na temat decyzji studia wypowiedział się Tero Virtala będący dyrektorem generalnym Remedy Entertainment.

Projekt Kestrel był obiecujący, ale wciąż tkwił na etapie wczesnych prac koncepcyjnych. Nasze pozostałe projekty są w bardziej zaawansowanej fazie i przechodzą do kolejnych etapów rozwoju, a zwiększenie na nich koncentracji zapewni nam korzyści. Chcę podziękować zespołowi odpowiedzialnemu za Project Kestrel. Chociaż zdecydowaliśmy się anulować grę, to nasz zespół wykonał dobrą pracę i dostarczył nam cennych doświadczeń. Chcę również podziękować firmie Tencent za dotychczasową współpracę. Byli bardzo profesjonalni i wspierający.

Najnowszą wydaną przez Remedy grą jest Alan Wake 2, który zadebiutował 27 października 2023 roku na pecetach, PlayStation 5 i Xboksach Series X/S. Tytuł spotkał się ze świetnym odbiorem zarówno recenzentów, jak i graczy. Ale wszystko wskazuje na to, że ciepłe przyjęcie nie przełożyło się na sukces finansowy drugiej części przygód amerykańskiego pisarza.

7 odpowiedzi do “Remedy skasowało sieciowy Project Kestrel”

  1. „Ale wszystko wskazuje na to, że ciepłe przyjęcie nie przełożyło się na sukces finansowy drugiej części przygód amerykańskiego pisarza” – smuteczek. 🙂

    • Można teraz zgadywać. Może przez brak wersji pudełkowych?

    • @CKM100 No albo przez coś innego.

    • No, na przykład deal z Epiciem, który ufundowal grę i teraz on głównie zbiera profity z niej, dopóki nie wyczerpią się warunki umowy i gra nie zacznie generować zysków tylko dla Remedy, lub nie stanie się dostępna również na Steamie. Sprzedaż AW2 była na premierę 4x szybsza niż Control, mimo tak ograniczonej dostępności, ale to pewnie przypadek.

    • @arqarq
      Np.
      1. Zmiana koloru skóry Sagi Anderson (sweet baby inc).
      2. Astronomiczne wymagania na PC.
      3. Zmniejszenie roli Alana.
      4. Ekskluzywność na zasranym Epicu (przez co wielu graczy zapomniało o grze).

    • Zapominacie, że to był główny konkurent dla gry roku. Mimo to jednak zdaje się, że nie zapewniło to nawet zwrócenia się kosztów produkcji. Przyczyna jeżeli chodzi o konsole to z pewnością brak wersji fizycznych. Jeżeli chodzi o rynek PC to zgadzam się z waszymi przykładami.

  2. Żadna strata, szanse na to że studio robiące od zawsze gry singlowe zrobiłoby dobre multi były i tak bardzo niewielkie. Niech się skupią na tym co najlepiej potrafią, gier sieciowych i tak jest zatrzęsienie na rynku.

Dodaj komentarz