około 5 godzin temuLektura na 3 minuty
Wideo

Resident Evil Requiem na nowych fragmentach gameplayu. Capcom narzeka na Leona

Capcom pokazał nieco więcej szczegółów nadchodzącego Resident Evil Requiem.

Pokaz nowej odsłony cyklu Resident Evil stanowił jeden z najjaśniejszych punktów minionego Summer Game Festu. Requiem, z agentką FBI Grace Ashcroft w roli głównej, na tyle zachwyciło graczy, że tłumnie rzucili się dodawać grę do swoich list życzeń. Nie bez znaczenia z pewnością pozostał fakt, że Capcom tym razem postanowił pozwolić grać w perspektywie trzeciej i pierwszej osoby. Na ten aspekt rozgrywki zwrócono szczególną uwagę na nowym materiale zaprezentowanym w nocy podczas Capcom Spotlight 2025.

Twórcy podzielili się 5-minutowym wideo zza kulis przybliżającym nam pomysł na nową serię i nową protagonistkę, ale też pokazującym sporo fragmentów gameplayu i sceny z nowego Raccoon City. Rzućcie okiem sami:

Wszyscy z pewnością pamiętamy, gdy w zeszłym roku sieć obiegł ogromny wyciek informacji na temat Resident Evil 9. Wtedy była mowa o tym, że w nowej grze pokierujemy doskonale znanymi postaciami z poprzednich odsłon: Leonem i Jill. Capcom jednak na razie przedstawia nam wyłącznie Grace i idzie w zaparte, że o żadnym Leonie mowy być nie może. Reżyser produkcji, Koshi Nakanishi, nawet w nowym materiale trochę ponarzekał na protagonistę Resident Evil 2, 4 oraz 6.


Chcieliśmy kogoś, kto doświadczy tego horroru z tej samej perspektywy co gracz. Grace uczy się przeciwstawiać swoim lękom na przestrzeni historii, ale jest też analityczką FBI, którą przeszkolono w zakresie broni i spokojnego działania oraz dedukcji. (...) Zawsze myśleliśmy, że to Leon będzie protagonistą, ale trudno zrobić horror z nim w roli głównej. Nie odskoczyłby przed spadającym wiadrem. Nikt nie chciałby zobaczyć Leona, która boi się każdej małej rzeczy. Więc tak naprawdę kiepsko pasuje do horroru.


I nie żeby słowa Japończyka nie miały w tym kontekście sensu, ale trudno oprzeć się wrażeniu, że po prostu Capcom chce nam zrobić jakąś niespodziankę. Jeśli jeszcze mało wam po tym materiale obietnic twórców, polecam udać się na bloga PlayStation, gdzie opublikowano obszerne Q&A. Wyjaśniono w nim m.in. że głównym pomysłem na Resident Evil Requiem jest uzależniający strach, czyli doświadczanie czegoś przerażającego połączone z przemożną chęcią przekonania się, co wydarzy się za chwilę.


Strach to coś, do czego gracze przyzwyczajają się z czasem, ale w tym tytule uważaliśmy bardziej świadomi niż kiedykolwiek wcześniej, aby zachować pewne napięcie przez całą rozgrywkę. Powodem takiej decyzji jest fakt, że ostatnie odsłony serii, takie jak Resident Evil Village czy Resident Evil 4 (Remake), mocno skręcały w stronę akcji. Wraz z najnowszą częścią chcieliśmy odbić z powrotem w mocne skupienie na horrorze.


Jak dla mnie to doskonała decyzja, która sprawia, że tylko bardziej nie mogę się doczekać premiery Resident Evil Requiem. Ta zaś została zaplanowana na 27 lutego z myślą o PC, PS5 oraz Xboksach Series X/S.


Czytaj dalej

Redaktor
Jakub „rajmund” Gańko

Czarna owca rodu Belmontów, szatniarz w Lakeview Hotel, włóczęga z Shady Sands, dawny szef ochrony Sarif Industries, wielokrotny zabójca Crawmeraksa, tropiciel ze starego Yharnam, legenda Night City.

Profil
Wpisów2206

Obserwujących11

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze