Returnal: Wyciekło wideo z ustawieniami graficznymi wersji pecetowej
Krótki film z Returnala udowadnia, że gra zmierza na pecety. Pozostaje pytanie: kiedy?
Jako pecetowiec z wyboru przegapiłem kilka diabelnie popularnych gier, jakie pojawiły się (głównie) na konsolach Sony. Część udało mi się nadrobić czy to za pomocą podglądania jak grają znajomi, czy w trakcie niechlubnego epizodu z eksperymentowaniem z emulatorami w erze PS3. W ostatnich latach twarda polityka gier ekskluzywnych na PlayStation zrobiła się nieco bardziej liberalna, dzięki czemu mogłem spędzić wiele przyjemnych godzin w God of War czy pierwszym Horizonie, a wkrótce w Uncharted oraz – mam nadzieję – w The Last of Us.
W tym wszystkim wydany w 2021 roku Returnal jest takim trochę brzydkim kaczątkiem. Pomimo średniej na Metacriticu rzędu 86/100 i wielu pozytywnych opinii od graczy, Sony z jakiegoś powodu strasznie zwleka z ogłoszeniem wersji pecetowej, choć pojawiające się już od miesięcy plotki zaostrzają apetyt wielu, w tym i mój. Teraz dostaliśmy kolejny powód do czekania na oficjalne stanowisko Sony: w internecie pojawiło się krótkie wideo, prezentujące ustawienia graficzne Returnala:
Trudno w tym momencie wskazać ewentualny termin pojawienia się gry na pecetach, ale już wkrótce ukaże się wspomniane Uncharted (19 października), zapewne niedługo później Marvel’s Spider-Man: Miles Morales (bez konkretnej daty, ale mamy zagrać jeszcze jesienią) oraz The Last of Us. Port Returnala wydaje się być na tyle kompletny, że Sony może nie zwlekać z premierą zbyt długo i wydać grę pomiędzy oczekiwanymi hitami, co może wpłynąć negatywnie na jej sprzedaż w pierwszych tygodniach. W końcu „rogaliki”, mimo niewątpliwie dużej popularności w ostatnich latach, nie mogą równać się z innymi produkcjami w portfolio Japończyków. Według oficjalnych danych, w trakcie 3 miesięcy od premiery rozeszło się ledwie 560 tysięcy kopii Returnala. Dla porównania God of War dobił do ponad 3 milionów kopii w 3 dni, a Horizon: Zero Dawn – do 2,6 milionów w 2 tygodnie, choć trzeba na pewno też brać pod uwagę o wiele mniejsze grono potencjalnych odbiorców w postaci posiadaczy PS5.
Pozostaje tylko czekać na oficjalne informacje i mieć nadzieję, że Sony poświęci pecetowemu Returnalowi co najmniej tyle samo uwagi, co innym portom swoich gier.
Czytaj dalej
I have no mouse and I must click.