4
około 18 godzin temuLektura na 2 minuty

Rise of the Ronin ze sporymi problemami technicznymi na pecetach. Twórcy zalecają… zmniejszenie ustawień graficznych

Kolejny odcinek serialu „Daliśmy do naszej gry ultra wysokie ustawienia graficzne, na których nie da się stabilnie grać”. Tym razem główną rolę odgrywa Rise of the Ronin na PC.

Rise of the Ronin zadebiutował na PlayStation 5 z przyzwoitymi ocenami i sprzedał się w całkiem niezłym nakładzie, przebijając poprzednie dokonania Team Ninja. Studio chciało zwiększyć sprzedaż jeszcze bardziej za sprawą pecetowego portu gry zapowiedzianego pod koniec stycznia tego roku. Ten wyszedł dwa dni temu i zbiera o wiele gorsze opinie niż oryginalna, konsolowa wersja – pozytywne recenzje stanowią na Steamie zaledwie 45%. Głównym czynnikiem takiego stanu rzeczy jest (niestety już właściwie klasycznie) stan techniczny produkcji.

Jeszcze przed premierą Rise of the Ronin na PC mogła niepokoić rekomendacja studia zamieszczona w wymaganiach gry – do płynnej rozgrywki zalecano (i nadal się zaleca) korzystanie z technologii upscalingu oraz generowania klatek. Koniec końców na niewiele się to zdało, ponieważ gracze są ewidentnie niezadowoleni ze stanu technicznego tytułu. Problemem jest przede wszystkim rwanie obrazu, skaczące w górę i w dół klatki (zwłaszcza po przejściu prologu) czy kiepski wygląd wynikający ze wspomnianych technologii, choć upierdliwe są także crashe, a nawet bugi z odczytem ruchów pada.

Team Ninja wie o wszystkich bolączkach pecetowego portu Rise of the Ronin i według tego, co przekazano we wpisie na Steamie, „bada zgłoszone problemy” (zupełnie jakby nie wiedzieli o technicznych mankamentach gry). Studio potwierdza, że niezależnie od konfiguracji sprzętowej granie na ustawieniach graficznych na poziomie ultra wiąże się ze spadkami klatek i błędami w renderowaniu obiektów, dlatego zaleca… zmniejszenie ich na wysokie lub standardowe. Ponadto produkcja ma działać w „slow motion” przy limicie fps-ów ustawionym na 120, czego rozwiązaniem ma być obniżenie go na 60 (jeśli kupiliście nowy monitor ze 120 lub 144 Hz specjalnie dla Rise of the Ronin, to współczuję).


Czytaj dalej

Redaktor
Michał Gąsior

Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.

Profil
Wpisów375

Obserwujących1

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze