Rise of the Ronin ze sporymi problemami technicznymi na pecetach. Twórcy zalecają… zmniejszenie ustawień graficznych
Rise of the Ronin zadebiutował na PlayStation 5 z przyzwoitymi ocenami i sprzedał się w całkiem niezłym nakładzie, przebijając poprzednie dokonania Team Ninja. Studio chciało zwiększyć sprzedaż jeszcze bardziej za sprawą pecetowego portu gry zapowiedzianego pod koniec stycznia tego roku. Ten wyszedł dwa dni temu i zbiera o wiele gorsze opinie niż oryginalna, konsolowa wersja – pozytywne recenzje stanowią na Steamie zaledwie 45%. Głównym czynnikiem takiego stanu rzeczy jest (niestety już właściwie klasycznie) stan techniczny produkcji.
Jeszcze przed premierą Rise of the Ronin na PC mogła niepokoić rekomendacja studia zamieszczona w wymaganiach gry – do płynnej rozgrywki zalecano (i nadal się zaleca) korzystanie z technologii upscalingu oraz generowania klatek. Koniec końców na niewiele się to zdało, ponieważ gracze są ewidentnie niezadowoleni ze stanu technicznego tytułu. Problemem jest przede wszystkim rwanie obrazu, skaczące w górę i w dół klatki (zwłaszcza po przejściu prologu) czy kiepski wygląd wynikający ze wspomnianych technologii, choć upierdliwe są także crashe, a nawet bugi z odczytem ruchów pada.
Team Ninja wie o wszystkich bolączkach pecetowego portu Rise of the Ronin i według tego, co przekazano we wpisie na Steamie, „bada zgłoszone problemy” (zupełnie jakby nie wiedzieli o technicznych mankamentach gry). Studio potwierdza, że niezależnie od konfiguracji sprzętowej granie na ustawieniach graficznych na poziomie ultra wiąże się ze spadkami klatek i błędami w renderowaniu obiektów, dlatego zaleca… zmniejszenie ich na wysokie lub standardowe. Ponadto produkcja ma działać w „slow motion” przy limicie fps-ów ustawionym na 120, czego rozwiązaniem ma być obniżenie go na 60 (jeśli kupiliście nowy monitor ze 120 lub 144 Hz specjalnie dla Rise of the Ronin, to współczuję).
Czytaj dalej
5 odpowiedzi do “Rise of the Ronin ze sporymi problemami technicznymi na pecetach. Twórcy zalecają… zmniejszenie ustawień graficznych”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Kolejny port z PS i kolejne problemy 😀
A w kwietniu następny.
Bezczelnie wydali niedorobiony port i jeszcze udają, że nie wiedzieli.
Ta gra wygląda tak, że spokojnie mogła wyjść na poprzedniej generacji a nawet wcześniej więc nawet na ultra nie powinna robić problemów na mocnym sprzęcie. Wszytko dodatkowo okraszone błędami i brakiem stabilności.
Ja się zastanawiam co oni sobie myśleli? Że nikt nie zauważy albo mało kto zagra i nie warto się wysilać? Po co w takim razie wydawać.
Czy ktoś się spodziewał, że gra, która nawet na oryginalnej platformie nie „śmiga”, doczeka się porządnego portu na PC? I to po tym jak port PC wcześniejszej gry tych samych twórców, NiOh, okazał się gównem nawet w porównaniu z niesławnym portem Dark Souls na PC?
To nie jest żaden port, a po drugie gra na najmniejszych detalach wygląda lepiej niż wersja konsolowa, a to, że ktoś ma słaby sprzęt i mu nie chodzi gra na ultra to już tego problem.
Studio potwierdza, że niezależnie od konfiguracji sprzętowej granie na ustawieniach graficznych na poziomie ultra wiąże się ze spadkami klatek i błędami w renderowaniu obiektów, dlatego zaleca… zmniejszenie ich na wysokie lub standardowe.