Rząd Wielkiej Brytanii zdecydowanie o lootboksach. „Tylko pod nadzorem dorosłych”
W kontekście belgijskiego banu na lootboksy nie jest to szczególnie ostra reakcja, ale na pewno mile widziana przez graczy zniesmaczonych praktykami dużych wydawców.
Wielka Brytania w 2020 roku rozpoczęła wewnętrzne śledztwo, research w sprawie lootboksów. Akcja została przeprowadzona przez tamtejsze Ministerstwo ds. Cyfrowych, Kulturalnych, Medialnych i Sportowych (DCMS). Po uzyskaniu 32000 odpowiedzi w ankietach, 50 odpowiedzi bezpośrednich i przyjrzeniu się wynikom jednego badania naukowego, wydało oświadczenie – ta forma zakupów w grach zdecydowanie potrzebuje regulacji.
![Na zdjęciu lśniący na pomarańczowo, czekający na otwarcie lootboks - srebrne pudełko z łupami - w grze Overwatch. Na dole napis "you have 118 loot boxes"](https://cdn.cdaction.pl/images/2022/06/01/c044f4cf-10b7-4325-8458-b1998c499bfc.jpeg?preset=medium)
Jak uważa ministerstwo, pozyskane wnioski wykazują związki między kupowaniem pudełek-niespodzianek z „objawami uzależnienia od hazardu”. Co więcej, lootboksy mają korelować z występowaniem chorób umysłowych, problemów finansowych i uzależnienia od gamingu. Odnalezione ryzyko jest większe u dzieci i młodzieży.
W związku z tym Wielka Brytania planuje wymusić akceptację zakupu skrzynek przez dorosłych opiekunów. Jak zaznacza rząd, obecne ograniczenia, nałożone np. przez Xboksa, nie wystarczają; trzeba podjąć dalsze kroki, z prawnymi włącznie. Co więcej, powołana ma zostać zróżnicowana grupa złożona ze specjalistów, prawników, pracowników branży i innych. Będą działać na rzecz wypracowania stosownych rozwiązań w tamtejszych firmach.
Chcemy powstrzymać dzieci przed wybieraniem się na zakupowe szaleństwo, które motywowane jest takimi zakupami w grze jak lootboksy, bez zgody rodziców.
Choć podjęta przez UK decyzja zdaje się dość zachowawcza, jest również potrzebna. Przypomnijmy, że Belgii udało się w 2018 roku uznać skrzynki za hazard i zablokować ich sprzedaż całkowicie. Do akcji przyłączają się Holandia i Hiszpania. Z kolei aż 18 innych krajów nawołuje do podjęcia kroków w temacie.
![Na obrazku lista krajów, która poparły raport ws. lootboksów dotyczący ich wpływu na branżę gier. Wśród nich Polska](https://cdn.cdaction.pl/images/2022/06/04/b3984f26-3952-44d6-89e8-9db1eee4b53f.png?preset=medium)
Tymczasem najnowsze Diablo Immortal oferuje graczom 43 różne waluty.
Czytaj dalej
Wielki entuzjasta gier z custom contentem. Setki godzin nabite w Cities: Skylines, Minecrafcie i Animal Crossing: New Horizons mówią same za siebie. Do tego rasowy Nintendron, który kupuje 10-letnie gry za pełną cenę i jeszcze się cieszy. Prywatnie lubi pływanie, sztukę i prowadzenie amatorskich sesji D&D.