8
22.05.2024, 13:00Lektura na 6 minut

Śledziu, związki zawodowe i AI. Kolejne panele CD-Action Expo

Poznajcie naszych kolejnych gości i szczegóły paneli dyskusyjnych, w których będzie mogli uczestniczyć w ramach CD-Action Expo 2024. Przypominamy, że impreza odbędzie się 1-2 czerwca w Atlas Arenie w Łodzi.

Tegoroczna edycja CD-Action Expo to mnóstwo atrakcji, wśród których nie zabraknie ciekawych paneli dyskusyjnych. Informowaliśmy już o Michale Walkiewiczu (Kanał Zero), nowej nadziei na „Gwiezdne wojny” i silver gamingu, a także 00s Corner, Kasi Babis, popularyzacji nauki i Lochach & Smokach oraz Krwawym Baronie, Krzysztofie M. Maju, kobietach w gamedevie i studiowaniu gier. Kolejne panele CD-Action Expo. Teraz odsłaniamy kolejne karty


„Śledziu” & CKNI: Gry w komiksie, komiks w grach

Popularny „Śledziu” (właśc. Michał Śledziński) łączy siły z łódzkim Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej! Ramię w ramię z Bartłomiejem Kluską i Joanną Birek-Fitą autor „Osiedla swoboda” zastanowi się, jak komiksiarze radzą sobie w gamedevie, na ile komiks adaptuje rozwiązania rodem z gier wideo i czy gameplay da się przełożyć na paski i dymki. Jeśli jesteście ponadto ciekawi, czemu nadal nie dostaliśmy dobrej produkcji o Hellboyu, jak wiele Marvel's Spider-Man czerpie z drukowanego pierwowzoru, i co poszło nie tak przy remake'u XIII – lepiej nie mogliście trafić!

Michał „Śledziu” Śledziński – rysownik, scenarzysta, twórca animacji. Współtwórca i redaktor naczelny magazynów komiksowych „Produkt” i „P-Lux” oraz fanzinu „Azbest”. Autor serii komiksów: „Osiedle Swoboda”, „Fido i Mel”, „Strange Years”, „KDD”, „Czerwony Pingwin musi umrzeć!”. Pracował przy produkcji animacji, gier oraz reklam. Od 1995 współpracuje z czasopismamii o grach wideo (m. in. „Świat Gier Komputerowych”, „Play” „Pixel”, „PSX-Extreme”, „CD-Action”). W latach 2020-2023 nadzorował stronę plastyczną animowanej adaptacji serii „Kajko i Kokosz” oraz był częścią zespołu reżyserskiego serialu. Aktualnie pracuje nad pełnometrażowymi adaptacjami komiksów „Tytus, Romek i A'Tomek” (jako art director) i „Osiedle Swoboda” (jako scenarzysta i reżyser).

Bartłomiej Kluska – historyk, kronikarz dziejów techniki i kultury. Autor sześciu książek (najnowsze: „Technowulkan”, „Legendy gier wideo”) oraz setek artykułów publikowanych m.in. w magazynie „CD-Action”. Na co dzień pracownik łódzkiego Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej. Okazjonalny scenarzysta komiksowych fanfików o grach z serii „Kolekcja Pixela”.

Joanna Birek-Fita – absolwentka filmoznawstwa, zwyciężczyni dwóch edycji konkursu „Krytyk Pisze”, Festiwalu Krytyki Sztuki Filmowej „Kamera-Akcja” (2015) oraz organizowanego przez Filmweb „Powiększenia” (2016). Publicystyka, kuratorka wystaw komiksowych, moderatorka spotkań autorskich. Od 2017 członkini zespołu Centrum Komiksu i Narracji Interaktywnej EC1 Łódź oraz Międzynarodowego Festiwalu Komiksu i Gier w Łodzi. Współtwórczyni koncepcji i scenariusza wystawy stałej „Anatomia komiksu” oraz producentka ekspozycji stałych CKNI. Od 2023 roku kierowniczka Działu Ekspozycji i Edukacji, odpowiedzialna za bieżącą działalność Centrum. Interesuje się kinem gatunkowym z pogranicza kina artystycznego, koreańskim filmem oraz grami wideo. Łodzianka.


Niebezpieczne związki (zawodowe)

Masowe zwolnienia, rekrutacyjny zastój, dyskryminacja, skasowane projekty, wypalenie, depresja, alkoholizm, mobbing, crunch, indieapokalipsa... Jest wiele powodów, dla których w ubiegłym roku powstał pierwszy w historii polskiej branży związek zawodowy. Organizacja działa już w CD Projekcie, 11 bit studios czy Flying Wild Hog. Wbrew jednak prowokacyjnemu tytułowi panelu trio Marta Fijak, Tolly Kulczycki & Paweł Myszka twierdzi, że uzwiązkowienia bynajmniej nie należy się bać.

Marta Fijak – z wykształcenia biolożka eksperymentalna i informatyczka, z miłości: projektantka gier. W branży od 2013 r. Była od tego czasu w garażowym studiu indie, w którego tytuły zagrywało się 20 osób, pracowała przy nominowanym do nagrody BAFTA Frostpunku (3,5 mln sprzedanych kopii) oraz produkcji F2P, którą sprawdziło 10 milionów osób. Programowała gameplay i systemy, była technical designerką, główną projektantką i dyrektorką kreatywną. Obecnie zajmuje się “Timberbornem”, bestsellerowym city builderem z bobrami w rolach głównych, uczy o gamedevie na Warszawskiej Szkole Filmowej i konsultuje nadchodzące projekty. W temacie gier wideo po prostu nie potrafi się zamknąć (być może dlatego wpływowy GamesIndustry.biz nazwał ją jedną ze 100 osób, które zmieniają oblicze branży?).

Tolly Kulczycki – Analityczka Jakości Technicznej, które pracuje w CD Projekcie Red od ponad dwóch lat, zaczynając od łatek do Cyberpunka 2077, przechodząc do dodatku Phantom Liberty, a obecnie działając przy Project Polaris. Tolly jest jedną z osób założycielskich Związku Pracowników Branży Gier i zasiada w jego obecnym Prezydium. Uwielbia sprawiać, że niedostatecznie wydajna technologia jest w stanie uciągnąć gry wideo, a niedostatecznie doceniani pracownicy, ciągnąć branżę do przodu.

Paweł Myszka – Analityk QA, związkowiec oraz stereotypowy ADHD-owiec. Obecnie czuwa nad jakością gameplayu w grach CD Projektu Red (szczególnie dumny jest z faktu, że to dzięki jego zespołowi w Cyberpunku 2077 WRESZCIE jeździ policja). Jedna z osób założycielskich Związku Pracowników Branży Gier oraz członek związkowego prezydium. Zależy mu zarówno na jakości gier, jak również na dobrobycie ludzi je tworzących. Uważa, że naprawdę dobre produkcje powstaną dopiero wtedy, gdy jako branża nauczymy się tworzyć w sposób zrównoważony; bez niepotrzebnego stresu i crunchu.


Kiedy AI stworzy grę?

Generatywna sztuczna inteligencja ma na koncie czołówkę serialu Marvela, trailer polskiej strategii oraz setki tysięcy szkolnych wypracowań. Microsoft chce, by AI pisało dialogi i projektowało questy, Ubisoft pracuje nad technologią, która może zrewolucjonizować zachowanie NPC-ów, z kolei Electronic Arts widzi w uczeniu maszynowym szansę na zmniejszenie kosztów produkcji. Czy powinniśmy drżeć przed toczącą się na naszych oczach rewolucją, i kiedy dostaniemy pierwszą grę wideo, której autorami nie są wcale homo sapiens – zastanowią się Mateush Heesch, Jeremi Podlasek, Piotr Chommyk.

Mateush Heesch – naukowiec i inżynier Deep Tech z talentem do łączenia najnowszych odkryć w dziedzinie sztucznej inteligencji z zastosowaniami biznesowymi. Ekspert ML Dev w Harman, CTO civer, CIO moretho. Z AI doktoryzuje się na krakowskiej AGH, zresztą przez całą karierę skupiał się na badaniach nad uczeniem maszynowym. Pracował w przemyśle filmowym, mediach i komunikacji, branży medycznej czy inżynierii lądowej. Ponadto założył kilka startupów oraz (jako trener i/lub konsultant) wprowadzał w tematykę AI przedsiębiorców i kadry kierownicze. Obecnie pracuje – wraz z pozostałymi uczestnikami panelu – nad projektem Mindforger.

Jeremi Podlasek – inżynier Deep Tech. W swojej pracy skupia się na odkrywaniu nowych problemów badawczych, wyszukiwaniu rozwiązań i tworzeniu łatwych w utrzymaniu, wydajnych architektur AI/ML. Uwielbiam rozkładać złożone problemy. Ekspert ML Dev w Harman, CEO civer, CTO moretho i Serial Entrepreneur. Z jego usług korzystali m.in. filmowcy, lekarze i przedstawiciele branży motoryzacyjnej.

Piotr Chommyk – przedsiębiorca z jedną nogą w przemyśle kreatywnym a drugą w innowacyjnych technologiach. CEO Renderro, COO [giDev.ai], absolwent i mentor w Techstars. Ma na koncie ponad dziesięć lat doświadczenia w „filmówce”, z której przeszedł do branży technologicznej. Fascynują go sposoby, w jakie AI może zrewolucjonizować nasze życia. Jego celem jest być w samym centrum dziejących się właśnie zmian.


CD-ACTION EXPO 2024 - BILETY

W 2024 przenosimy się z Wrocławia do Łodzi i olbrzymiej Atlas Areny. W tym roku nasze wydarzenie jest biletowane, ale kupując wejściówkę na CD-Action Expo zyskujesz wstęp na oba dni imprezy, czyli 1 i 2 czerwca 2024. Cena?

Sprawdźcie, co konkretnie zawierają droższe pakiety. Bilety dostaniecie też na miejscu w Atlas Arenie oraz za pośrednictwem aplikacji Łódź.pl na smartfonach (a posiadacze Karty Łodzianina nabędą je ze zniżką).


Czytaj dalej

Redaktor
CD-Action
Wpisów1151

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze