Spotify: Twórcy będą mogli zapłacić, aby znaleźć się na stronie głównej
Spotify Showcase pozwoli artystom na promowanie swoich utworów i albumów wśród użytkowników zaliczanych do wybranej grupy docelowej.
„Rekomendacje” będą wyświetlane użytkownikom w postaci baneru opatrzonego odpowiednim tytułem – od „nowego wydania”, przez „rocznicę premiery”, aż po „sezonowy klimat” w przypadku utworów związanych ze świętem, wydarzeniem lub porą roku. Spotify Showcase początkowo pozwoli twórcom na promowanie swoich dzieł wśród mieszkańców 30 krajów, jednak, powołując się na stronę wsparcia Spotify, Polska nie znalazła się wśród nich.
Spotify Showcase
Artyści otrzymają nie tylko opcję do dotarcia z reklamą do słuchaczy danej narodowości. Jeśli taka będzie wola reklamodawcy, materiały promujące jego twórczość mogą dotrzeć do osób, które swego czasu miały już z nią styczność, a grupa ta będzie dodatkowo podzielona pod kątem ilości czasu spędzonego na odtwarzaniu utworów danego muzyka.
Istotnym jest fakt, że każdy sponsorowany materiał będzie jako taki oznaczony. Wprawne oko powinno więc bez problemu wypatrzyć napis „rekomendacja sponsorowana” widoczny pod nagłówkiem reklamy.
Spotify obiecuje przy tym twórcom, że w ich ręce oddane zostaną szerokie opcje dostosowywania kampanii, dzięki czemu będą oni mogli dotrzeć do grup najbardziej podatnych na oddziaływanie reklamy. Reklamodawcy rozliczani będą w formule CPC, czyli Cost Per Click, znanej chociażby z Google Ads, gdzie płaci się za każdorazowe wejście w interakcję z materiałem promocyjnym, a nie jego wyświetlenie.
Trudno przy tym nie odnieść wrażenia, że Showcase jest kolejną próbą Spotify na zwiększenie przychodów. Wedle pogłosek inwestorzy już od dłuższego czasu naciskają na firmę, aby ta postarała się wyciągać z portfeli użytkowników platformy nieco więcej gotówki niż dotychczas. Przejawem tego podejścia ma być również plan „premium premium”, który pozwoli na odtwarzanie muzyki w wyższej jakości. Standardowa usługa premium z kolei doczekała się po raz pierwszy od 12 lat podwyżki cen na terenie niektórych krajów. Nie sposób też nie wspomnieć o nowych funkcjach aplikacji oraz jej odświeżonym wyglądzie, które zaprezentowano na marcowej konferencji Stream On.
Czytaj dalej
Swoją przygodę z grami komputerowymi rozpoczął od Herkulesa oraz Jazz Jackrabbit 2, tydzień później zagrywał się już w Diablo II i Morrowinda. Pasjonat tabelek ze statystykami oraz nieliniowych wątków fabularnych. Na co dzień zajmuje się projektowaniem stron internetowych. Nie wzgardzi dobrą lekturą ani kebabem.