Square Enix chce wydawać mniej, ale bardziej zróżnicowanych gier
Nowy dyrektor generalny Square Enix, Takashi Kiryu, chce skupić się na tworzeniu tytułów AAA i indie oraz położeniu większego nacisku na ich promocję.
Takashi Kiryu przyznał, że firma nie wprowadziła na rynek większości swojego najnowszego katalogu i wyraził zamiar uszczuplenia oferty wydawcy. Informacje te pochodzą z listopadowej rozmowy telefonicznej z inwestorami, którą upubliczniło My Nintendo News.
Kiryu stwierdził również, że klienci Square Enix to nie tylko ci, którzy gonią za dwiema najważniejszymi seriami. Jako przykład „wyjątku odstającego w naszym portfolio” podał PowerWash Simulator, dzięki któremu Square Enix zarobiło mnóstwo pieniędzy.

Przez ostatnie dwa lata firma wypuściła lub ponownie wydała 28 gier. Final Fantasy XVI, Triangle Strategy i Octopath Traveler II to tylko czubek wydawniczej góry lodowej. Zrozumiałym wydaje się fakt, że Square Enix chce uszczuplić plany wydawnicze, zwłaszcza po słabej sprzedaży Forspoken i premierach takich klap, jak Babylon’s Fall i Infinity Strash: Dragon Quest The Adventure of Dai. Trudno powiedzieć, czy wiele erpegów pokroju Valkyrie Elysium, Live A Live i Voice of Cards mogłoby sobie poradzić lepiej, gdyby większy nacisk położono na ich marketing.
Zdecydowanie mało prawdopodobne jest to, że reputację firmy można poprawić dzięki oszustwom internetowym i sztucznej inteligencji.
Czytaj dalej
Posiadam Game & Watcha wydanego z okazji 35-lecia serii The Legend of Zelda. Bardzo dobrze pokazuje godzinę. Polecam.