28.02.2024, 15:30Lektura na 2 minuty

Star Citizen: Zwolnienia i toksyczna atmosfera w Cloud Imperium Games

Zwolnienia dotykają kolejne studio, ale w przypadku odpowiedzialnego za Star Citizena Cloud Imperium Games nie jest to spowodowane jedynie ogólnym kryzysem w branży.


Adam „Adamus” Kołodziejczyk

Liczenie studiów, w których obecnie dochodzi do zwolnień, to już powoli wyższa matematyka. Przypadków rozstawania się z pracownikami jest w ostatnim czasie tak wiele, że ciężko za tym wszystkim nadążyć. Do grona dotkniętych kryzysem w branży studiów dołącza teraz Cloud Imperium Games, czyli twórcy Star Citizena. Nie wiemy, ilu dokładnie pracowników zostało zwolnionych, ale pewnym jest, że znajdziemy wśród nich m.in. projektanta poziomów, Dane’a Kubicka, kierownika ds. kontroli jakości, Vincenta Sinatrę, czy starszego analityka ds. kontroli jakości, Andrew Rexrotha. Studio opuścił także reżyser Star Citizena, Todd Papy.

Sytuacja jest jednak jeszcze bardziej niepokojąca, jako że dochodzą do nas głosy o tym, że w studiu panuje toksyczna atmosfera, a kierownictwo nie okazuje szacunku swoim pracownikom. Takimi informacjami podzieliła się producentka Annie Bouffard – kolejna z osób, które odeszły z Cloud Imperium Games.


Właśnie odeszłam z wysoce toksycznej firmy, bez podpisywania umowy gdziekolwiek indziej. Oczywiście wywołuje to sporo stresu, ale ostatecznie kosztuje mnie to znacznie mniej zdrowia psychicznego niż pozostanie.


Bouffard przekazała również, że zwolnienia zostały przeprowadzone pod przykrywką „relokacji personelu”. Sama padła także ofiarą gaslightingu, kiedy próbowała przekazać szefostwu swoje zaniepokojenie zwolnieniami.


Padłam ofiarą gaslightingu, gdy wyraziłam swoje zaniepokojenie potencjalnymi zwolnieniami i wmawiano mi, że nie mam pojęcia, o czym mówię. Potem pod koniec stycznia doszło do masowych zwolnień pod przykrywką „relokacji personelu” (kiedy bardzo niewiele osób mogło/chciało przenieść się do innych krajów/kontynentów).


Sprawa jest zatem bardzo poważna (jakby już sama kwestia zwolnień nie była wystarczająco alarmująca) i warto być świadomym tego, że takie sytuacje niestety mogą się zdarzać. Trzeba więc brać przykład z postawy Bouffard i nagłaśniać takie zdarzenia. A propos uświadamiania, tradycyjnie już pozwolę sobie odesłać was do tekstu Pawła Kicmana, jeżeli chcecie zgłębić temat zwolnień nieco dokładniej.


Czytaj dalej

Redaktor
Adam „Adamus” Kołodziejczyk

Za dzieciaka miłość do świata gier zaszczepiły we mnie erpegi (głównie pierwsze Baldury, Fallouty i Gothiki). Dziś mogę śmiało powiedzieć, że choć wciąż jest to mój ulubiony gatunek, to potrafię znaleźć coś dla siebie w niemalże każdym typie rozgrywki. Poza tym uwielbiam wciągać w medium gier osoby, które zupełnie go nie znają.

Profil
Wpisów456

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze