Stellar Blade: Reżyser gry zapowiada brak mikropłatności

W niedawnym wywiadzie dla południowokoreańskiego serwisu Ruliweb, który został przytoczony przez Push Square, reżyser Stellar Blade’a, Kim Hyeong-tae, przyznał, że Shift Up nie zamierza zamieszczać w grze mikropłatności, które inegrowałyby w ogólny koncept tytułu. Wypowiedź twórcy nawiązuje do niedawnej afery dotyczącej Dragon’s Dogmy 2, w której Capcom zaimplementował mikrotransakcje ułatwiające grę. Nie oznacza to jednak, że Stellar Blade nie będzie otrzymywało dodatkowej zawartości takiej jak tryb New Game+, nowe kostiumy czy potencjalny płatny dodatek.
Nie ustalono jeszcze daty premiery ewentualnego dodatku, ale przygotowywane są bezpłatne aktualizacje, które zawierają np. nowe kostiumy. Chcielibyśmy w tym miejscu wyraźnie zaznaczyć, że Stellar Blade nie będzie wymagało żadnych dodatkowych wydatków, których gracze nie są teraz świadomi.
Mikropłatności budzą kontrowersje od lat, a korporacje produkujące gry są coraz częściej skłonne do antykonsumenckich zagrań. Niedawna sytuacja związana z Dragon’s Dogmą 2 jest szczytem góry lodowej – Street Fighter 6, Tekken 8 i Assassin’s Creed Valhalla to tylko kilka przykładów produkcji, w których wydawcy dali upust swojej chciwości. Shift Up, podobnie jak CD Projekt Red, próbuje prowadzić prokonsumencką politykę, która z pewnością spodoba się większości graczy i jest bardzo dobrym zagraniem PR-owym.
Stellar Blade zadebiutuje już 26 kwietnia na PlayStation 5. Graliście już w demo?
Czytaj dalej
5 odpowiedzi do “Stellar Blade: Reżyser gry zapowiada brak mikropłatności”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Dla tej gry chcę kupić PlayStation 5. Mesjasz branży.
Czy mesjasz to się dopiero okaże, ale trudno zaprzeczyć, że na razie od twórców płyną same dobre sygnały:
– „chcieliśmy znaleźć dla graczy jak najładniejszą protagonistkę”
– pierdółki typu nowe kostiumy za darmo, zamiast wyciągania łapy po kasę
– nie planują po kryjomu dodawać jakichś mikropłatności jak Capcom
– słyszałem po demie opinie, że walka jest bardzo przyjemna, a fabuła prawdopodobnie ma potencjał
Na wszelki wypadek wolę pozostawać lekko sceptyczny, bo może po prostu są dobrzy w marketing.
Jedyne do czego jestem sceptyczny to właśnie fabuła. Reszta wrażeń po demie to – miodzio. Dużo ruchów w walce i jest mega płynna, a widać, że to nie wszystkie ruchy jakie gra ma do zaoferowania, bo choćby w opcjach jest pod R1 „Burst Skill”, a w samej grze to nie działa, bo pewnie to nie jest jeszcze odblokowane i nie widać paska tego burst (widać ten pasek w ostatnim gameplayu od IGN). Muzyka ambient, w obozach i podczas walk jest bardzo miła dla ucha i pasująca do tego co się dzieje na ekranie.
Dawno nie chciało mi się zagrać w pełną grę po ograniu dema jak w tutaj.
Jeśli „władowali” wszystko w demo (na co mi nie wygląda, ale nigdy nie wiadomo) i reszta gry jest mierna to będę bardzo rozczarowany.
Mówią, że ma być na PC. W niedalekiej przyszłości.
Oby, chętnie kupię by wesprzeć twórców.