Studio twórcy Mass Effecta zostało zamknięte. Jego debiutancka gra trafiła do kosza

Przed trzema laty branża gier wideo zyskała kolejne niezależne studio w postaci Humanoid, które w późniejszym okresie przybrało ostateczną nazwę Humanoid Origin. Tym, co wyróżniało firmę od rzeszy innych podmiotów, był jej założyciel – Casey Hudson. Swoje doświadczenie zbierał przez ponad 20 lat w BioWare, a na stanowisku reżysera odpowiadał za najbardziej kasowe projekty firmy, w tym Knigths of the Old Republic oraz serię Mass Effect. Nie było więc zaskoczeniem, gdy Humanoid Origin zapowiedziało, że jego debiutanckim projektem będzie multiplatformowy tytuł AAA osadzony w gatunku science fiction, a skupiający się na towarzyszach i narracji.
Niezależnie od etapu prac, na jakim znajdowali się twórcy, nie będzie nam już dane poznać nowego uniwersum. Za pośrednictwem Linkedina Humanoid Origin ogłosiło zamknięcie studia i tym samym również wszystkich projektów, nad którymi działano. Za główną przyczynę uznano „niespodziewany niedobór finansowania”.
Na oficjalnej stronie Humanoid Origin, która po niedawnym ogłoszeniu prezentuje się dość przestarzale, nie znajdziemy żadnych szczegółowych informacji, dotyczących gry wideo, o której wcześniej wspomniałem. Za jedyne pozostałości można uznać kilka grafik koncepcyjnych wyświetlających się w formie pokazów slajdu.
Nie jest to jednak jedyne studio, które w branży gier wideo stara się przywrócić ducha klasycznych gier BioWare’u. Na początku stycznia ubiegłego roku ze studiem pożegnał się dotychczasowy scenarzysta Mass Effecta, Mac Walters, aby po jakimś czasie powołać do życia nowy podmiot – Worlds Untold. Jak mówi scenarzysta, sukces Mass Effecta: Edycji Legendarnej sprawił, że powrócił pamięcią do początków jego kariery w BioWare oraz uświadomił mu, jakie przewagi posiada pracowanie w niewielkim zespole.