Subnautica 2 jednak nie zadebiutuje w tym roku? „Pewne zmiany w harmonogramie mogą się okazać konieczne”
Zarówno fani, jak i sami twórcy Subnautiki przeżywają ostatnio burzliwy moment.
W ostatnim czasie gracze czekający na Subnauticę 2 byli świadkami niemałego zamieszania. Ze studia Unknown Worlds, odpowiedzialnego za grę, odeszło dwóch jego współzałożycieli, Charlie Cleveland oraz Max McGuire. Oprócz tego z zespołem pożegnał się także Ted Gill, który przez niemal 7 ostatnich lat pełnił w nim rolę CEO. A mówiąc mnie dyplomatycznie, za to bardziej wprost, trzej panowie zostali po prostu wyrzuceni ze studia. Za taki obrót spraw odpowiedzialny jest Krafton, czyli właściciel Unknown Worlds i wydawca Subnautiki 2.
Niedługo po tej decyzji głos zabrał wspomniany Charlie Cleveland. Współzałożyciel studia jednak wcale nie atakował Kraftonu w swojej wypowiedzi. Delikatnie wypowiedział się o całej sytuacji i zdradził jednocześnie, że Subnautica 2 jest już gotowa na wczesny dostęp. Jednak z oświadczenia wysłanego do Kotaku wynika, że gra może potrzebować jeszcze kilku szlifów.
W ramach nadzoru Krafton zobowiązał się do regularnego osiągania kamieni milowych w celu oceny postępów w swoich studiach kreatywnych. Te recenzje, oparte na jasno określonych metrykach i celach, pomogą się upewnić, że gry spełniają zarówno standardy kreatywne, jak i jakościowe.
Niestety te ruchy Kraftonu mogą ostatecznie spowodować, że nie zobaczymy Subnautiki 2 w tym roku. Nie mieliśmy co prawda potwierdzonej konkretnej daty premiery gry, ale z oświadczenia firmy wynika, że możemy się chyba powoli nastawiać na to, iż debiut produkcji może zostać przesunięty na 2026 rok.
Ten proces jest niezbędny do dostarczenia odpowiedniej gry w odpowiednim czasie. Nowe kierownictwo Unknown Worlds w pełni popiera to podejście i jest zdeterminowane, aby sprostać oczekiwaniom graczy [...] pewne zmiany w harmonogramie mogą się okazać konieczne.
Oczywiście wciąż pozostaje nadzieja na to, że developerom uda się dopracować grę na tyle, aby mogła ona ukazać się we wczesnym dostępie jeszcze tego roku. Z drugiej jednak strony pewnie wszyscy wolelibyśmy, żeby z dwojga złego Subnautica 2 zadebiutowała w porządnym stanie technicznym, ale nieco później, niż żeby produkcja pojawiła się na rynku za wcześnie w niedopracowanej formie.
Czytaj dalej
Za dzieciaka miłość do świata gier zaszczepiły we mnie erpegi (głównie pierwsze Baldury, Fallouty i Gothiki). Dziś mogę śmiało powiedzieć, że choć wciąż jest to mój ulubiony gatunek, to potrafię znaleźć coś dla siebie w niemalże każdym typie rozgrywki. Poza tym uwielbiam wciągać w medium gier osoby, które zupełnie go nie znają.