około 7 godzin temuLektura na 3 minuty

Współzałożyciel studia odpowiedzialnego za Subnauticę przerywa milczenie. Wypowiedział się na temat wyrzucenia go z jego własnej firmy

Choć sytuacja jest nie do pozazdroszczenia, to współtwórca Subnautiki, przynajmniej deklaratywnie, nie odczuwa gniewu w stosunku do Kraftona.

Unknown Worlds szykuje się do tego, by wypuścić Subnauticę 2 we wczesnym dostępie, tymczasem w jego strukturze zarządzania zaszły ostatnio drastyczne zmiany – na jej najwyższych szczeblach doszło do zwolnień, w wyniku czego zmuszeni do odejścia zostali współzałożyciele studia, w tym Charlie Cleveland. Poruszenie wśród fanów studia było na tyle spore, że wypuszczono oświadczenie, w którym zapewniano, że projekt nie ulegnie drastycznym zmianom (tj. nie zostaną wprowadzone mikrotransakcje, lootboksy czy przepustki sezonowe). Teraz Cleveland wypowiedział się na temat całej sytuacji.

Wieloletni CEO i późniejszy dyrektor kreatywny marek Unknown Worlds umieścił w mediach społecznościowych, jak i na swoim blogu, długi wpis dotyczący jego ścieżki kariery. Wspomina w nim swoje młodzieńcze lata, kiedy to w drugiej połowie lat 90. udało mu się wraz z przyjacielem zaprojektować pierwszą grę, co zachęciło go do podążania tą ścieżką kariery zawodowej. Znalazł się również akapit poświęcony założeniu Unknown Worlds i jego pierwszym projekcie, jakim był Natural Selection, mod do Half-Life’a, który dzięki wsparciu społeczności pozwolił na zarobienie pierwszych pieniędzy.

Cleveland przedstawił też kilka innych wątków, niemniej wspomina o tym wszystkim, by przedstawić swoją ścieżkę rozwoju do momentu pracy nad Subnauticą 2, podkreślając przy tym swoje przywiązanie do gry. Stąd nietrudno się domyśleć, że decyzja Kraftona, właściciela Unknown Worlds, o zwolnieniu go wraz z innymi osobami będącymi ze studiem od wielu lat mogłaby rozwścieczyć niejedną osobę. Jednak z wpisu Clevelanda nie przebija duża niechęć do koreańskiej firmy i na temat całej sytuacji wypowiada się dość delikatnie (nie podając przy tym żadnych konkretnych przyczyn ostatnich zwolnień).


Możecie więc zobaczyć, dlaczego dla Maksa [McGuire’a, współzałożyciela Unknown Worlds i byłego dyrektora technicznego – dop. red.], Teda [Gilla, CEO studia – dop. red.], mnie, zespołu Unknown Worlds i naszej społeczności ten tydzień był wielkim zaskoczeniem. Wiemy, że gra jest gotowa na wczesny dostęp i że jesteście gotowi w nią zagrać. Choć sądziliśmy, że będzie to nasza decyzja [by rozpocząć wczesny dostęp – dop. red.], to po tych wszystkich latach, kiedy nie jest mi już dane pracować dla firmy, pałeczka leży obecnie po stronie Kraftona.


Cleveland dodał na koniec, że nieważne, co się z nim i resztą osób stanie, jego priorytetem zawsze będzie dostarczenie możliwie najlepszej gry, a także, że „to nie moment, w którym ta historia dobiegnie końca”. Czyżby szykował nowe studio wraz ze zwolnionymi współpracownikami? Za wcześnie na takie spekulacje, niemniej można założyć, że pomimo całego zamieszania współzałożyciel Unknown Worlds nie zniechęcił się do produkowania gier i zamierza je nadal tworzyć.

Subnautica 2 rozpocznie swój wczesny dostęp w tym roku, niemniej wciąż nie powiedziano kiedy dokładnie. Według wstępnych założeń ma potrwać od dwóch do trzech lat.


Czytaj dalej

Redaktor
Michał Gąsior

Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.

Profil
Wpisów462

Obserwujących1

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze