8
około 6 godzin temuLektura na 3 minuty

Sucker Punch tłumaczy wybór kobiety na główną bohaterkę Ghost of Yotei. „Ten wybór będzie idealnie pasować”

Bynajmniej nie chodzi tu o przypodobaniu się zwolennikom inkluzywności.


Krzysztof „Gwint” Jackowski

Przed kilkoma dniami Sony potwierdziło informację, na którą z pewnością czekała ogromna rzesza graczy. Ghost of Yotei zadebiutuje jeszcze w tym roku, a z tej okazji do sieci trafił specjalny zwiastun, który uwypukla nowości, o których mowa było pokrótce na początku tego roku. Maszyna marketingowa jedzie dalej i w ramach rozmowy z serwisem Variety dyrektorzy kreatywni najnowszej produkcji Sucker Punch, Jason Connell oraz Nate Fox, opowiedzieli obszerniej o nadchodzącym projekcie studia.

Wśród czynników, na których twórcom szczególnie zależało, było wyróżnienie się na tle innych dzieł osadzonych w okresie Edo. Z tego też powodu zdecydowano się na miejsce akcji, które zdaniem Jasona Connella jest niezwykle piękne, aczkolwiek niezasłużenie rzadko spotykane w tym wariancie.


Nie jest to region, który zbyt często pojawiał się w branży rozrywkowej, choć jest to niezwykle popularny punkt wycieczek po Japonii. To zdumiewająco piękne miejsce, szczególnie w okresie Edo, lecz także przepełnione niebezpieczeństwami. Zależało nam, aby wysłać naszą bohaterkę w podróż po zemstę właśnie tutaj (do Hokkaido – przyp. red.), ale także zachować każdy aspekt unikatowy dla tej marki: śmiercionośną, precyzyjną walkę oraz satysfakcjonującą eksplorację przepięknego otwartego świata.


Jason Connell

Katcy Stephan nie umknęło wspomnienie o protagonistce Ghost of Yotei, Atsu. Wśród części graczy pojawiły się oskarżenia, że Sucker Punch zwróciło się w stronę „woke”, wynosząc na piedestał głównej postaci kobietę. Do tej pory żaden z twórców nie komentował, co przekonało studio do podjęcia takiej decyzji – aż do teraz. Jason Connell tłumaczy, że wybór Atsu niezwykle pasuje zarówno do regionu, w jakim znajdzie się protagonistka, jak i samej fabuły i relacji ze światem.


Jest to dość niebezpieczny region (Hokkaido – przyp. red.), co czyni ją  (Atsu – przyp. red.) doskonałą postacią do osadzenia w roli głównej bohaterki. Jest to ktoś, po kim ludzie nie spodziewaliby się, że podoła trudnościom szlaku, a jednak przemierza tę krainę w poszukiwaniu zemsty, co prawdopodobnie jest dość nieoczekiwane dla niektórych osób. Z czasem otrzyma ona imię Onryō, która według japońskich legend ludowych jest nieumarłym, szukającym zemsty duchem. I to jest po prostu niesamowite – Onryō to zazwyczaj historie o zemście kobiet. Wydaje się więc, że to naprawdę intrygujące rozwiązanie.


Jason Connell

Jak widać obecność kobiety w roli protagonistki może nieść ze sobą bardzo interesujące przedstawienie samej Japonii w czasach Edo. Pozostaje więc wyczekiwać do 2 października, aż przekonamy się, jak Sucker Punch wybrnęło narracyjnie z przedstawienia drogi Atsu oraz relacji z mieszkańcami Hokkaido. W Ghost of Yotei zagramy na PS5.


Czytaj dalej

Redaktor
Krzysztof „Gwint” Jackowski

Beznadziejnie zakochany w Dead Space i BioShocku. W gry wideo gram, odkąd byłem mało rozgarniętym bobasem, i planuję robić to do końca. Wydałem 460 złotych na Diablo IV i do teraz tego żałuję. Jak ktoś chce zagrać w jakiegoś multika na Xboksie, to ja bardzo chętnie.

Profil
Wpisów853

Obserwujących4

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze