Sztuczna inteligencja wypełni światy gier postaciami niezależnymi
Nie jest tajemnicą, że wielu utalentowanych i pełnych pasji twórców gier nie ma możliwości ani środków, aby doścignąć ogromne studia pod względem złożoności i rozbudowania powstających produkcji. Co jednak, gdyby pomocną dłoń wyciągnęła do nich sztuczna inteligencja?
Jaki assecik, wariacie?
Polski startup Digimans AI opracowuje narzędzie, które pozwoli generować postaci niezależne na podstawie grafik koncepcyjnych lub zdjęć oraz tekstowego opisu uniwersum gry i jej założeń. Do tego celu wykorzystuje ono autorskie algorytmy oraz możliwości oferowane przez Stable Diffusion i ChatGPT. W połączeniu z Ghostwriterem Ubisoftu, który wygeneruje wypowiedzi NPC, otrzymamy postaci sterowane przez komputer, które to dodatkowo zostały przez niego w całości wygenerowane. Brzmi abstrakcyjnie? Wstępną wersję dzieła Digimans AI możecie zobaczyć w akcji na poniższym materiale wideo:
Twórcy narzędzia zapewniają, że generowane przez nie postaci będą zachowywały się naturalnie i nie będą one skłonne do dziwnych zachowań (tak jest Cyberpunku 2077, patrzę właśnie na ciebie).
Pomimo tego, że według wielu twórców gier zaprojektowanie postaci to jedynie około 5% całkowitych kosztów produkcji, oszczędność ta i tak może mieć ogromne znaczenie. Co więcej, CEO Digimans AI, Anna Korc, uważa, że dzięki sztucznej inteligencji niewielkie studia już w najbliższej przyszłości będą w stanie tworzyć tytuły rozmachem dorównujące grom z segmentu AAA. Pytanie tylko, jak prezentować będą się światy wykreowane przez AI.
Czytaj dalej
2 odpowiedzi do “Sztuczna inteligencja wypełni światy gier postaciami niezależnymi”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Wygląda absurdalnie fejkowo. Strna na yt ma jeden filmik który twierdzi, że to AI na bazie opisu w języku naturalnym uwaga „generuje meshe ubrań łącznie z fizyczną symulacją na modelu”
Bull-shiiiiiiiit
Nawet giganci mają problem generować meshe 3D na bazie opisu i to proste meshe. A ci generują skomplikowane ubrania, w poprawnej siatce, z symulacją na postaci, generacją uv, tekstur?
Jasne.
Startup dwóch osób rzekomo wspierany przez Nvidię, która to nigdzie nic o tym nie pisze.
CDA weźcie róbcie jakąś selekcję newsów a nie prostujecie fejki jak na pudelku.
To jest fajne i pewnie kiedyś da radę. Tylko niech to będzie <> a nie <>