The Alters: 11 bit studios opóźniło premierę gry do 2025 roku
Studio chce dopracować The Alters, aby zminimalizować ryzyko porażki po kilku latach pracy nad tytułem.
Premiera najnowszej gry ze stajni 11 bitów, czyli Frostpunk 2, już za nami. Sprzedaż na poziomie 350 tys. sztuk oraz zysk z obecności produkcji na Gamepassie pozwoliły zwrócić koszta jej produkcji, jak i marketingu. Mimo tego kurs akcji firmy nadal nie odbił się po spadku, który studio zaliczyło po debiucie tytułu. Z pewnością zawiedzeni inwestorzy (i, rzecz jasna, nie tylko oni) będą bacznie przyglądać się temu, co stanie się po wyjściu nadchodzącego The Alters. Na to jednak poczekamy dłużej, niż pierwotnie zakładano.
W komunikacie prasowym Przemysław Marszał, prezes 11 bit studios, ogłosił, że premiera The Alters została przesunięta na pierwszy kwartał przyszłego roku. Początkowo miało to mieć miejsce w okolicach końca jesieni i początku zimy. Powodem takiego posunięcia jest chęć dopracowania gry w jak najbardziej możliwym stopniu.
Harmonogram produkcyjny The Alters był bardzo napięty. Istniała niepewność, czy developerzy mają wystarczająco czasu na zamknięcie wszystkich prac w jakości, jakiej wszyscy oczekujemy. Po tylu latach produkcji ryzyko, że gra będzie miała jakiekolwiek niedociągnięcia, jest nam niepotrzebne.
Niewykluczone, że chęć dopieszczenia The Alters może wynikać też z problemów technicznych, które trapiły Frostpunka 2 na premierę. Był to jeden z głównych czynników gorszego odbioru wśród steamowych użytkowników w porównaniu do innych gier studia, a w konsekwencji – spadku kursu akcji 11 bit studios.
Czytaj dalej
Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.