The Alters: 11 bit studios opóźniło premierę gry do 2025 roku

Premiera najnowszej gry ze stajni 11 bitów, czyli Frostpunk 2, już za nami. Sprzedaż na poziomie 350 tys. sztuk oraz zysk z obecności produkcji na Gamepassie pozwoliły zwrócić koszta jej produkcji, jak i marketingu. Mimo tego kurs akcji firmy nadal nie odbił się po spadku, który studio zaliczyło po debiucie tytułu. Z pewnością zawiedzeni inwestorzy (i, rzecz jasna, nie tylko oni) będą bacznie przyglądać się temu, co stanie się po wyjściu nadchodzącego The Alters. Na to jednak poczekamy dłużej, niż pierwotnie zakładano.
W komunikacie prasowym Przemysław Marszał, prezes 11 bit studios, ogłosił, że premiera The Alters została przesunięta na pierwszy kwartał przyszłego roku. Początkowo miało to mieć miejsce w okolicach końca jesieni i początku zimy. Powodem takiego posunięcia jest chęć dopracowania gry w jak najbardziej możliwym stopniu.
Harmonogram produkcyjny The Alters był bardzo napięty. Istniała niepewność, czy developerzy mają wystarczająco czasu na zamknięcie wszystkich prac w jakości, jakiej wszyscy oczekujemy. Po tylu latach produkcji ryzyko, że gra będzie miała jakiekolwiek niedociągnięcia, jest nam niepotrzebne.
Niewykluczone, że chęć dopieszczenia The Alters może wynikać też z problemów technicznych, które trapiły Frostpunka 2 na premierę. Był to jeden z głównych czynników gorszego odbioru wśród steamowych użytkowników w porównaniu do innych gier studia, a w konsekwencji – spadku kursu akcji 11 bit studios.