9
około 14 godzin temuLektura na 3 minuty

The Elder Scrolls 6 ma mieć minimalistyczny interfejs. „Baldur’s Gate 3 jest wyjątkiem”

Todd Howard ma być zwolennikiem większej immersji w świat gry.


Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

O The Elder Scrolls 6 wiemy naprawdę niewiele, chociaż zwiastun produkcji pojawił się aż… 6 lat temu. Sam Todd Howard przyznał, że nieco pospieszyli się z pierwszymi zapowiedziami, co nie zmienia faktu, że niedawne posty związane z 30-leciem całej serii uchyliły nieco rąbka tajemnicy na temat powstawania gry. Dowiedzieliśmy się, że pierwsze buildy The Elder Scrolls 6 są już grywalne, a developerzy są podekscytowani powrotem do Tamriel.

Ciekawego wywiadu dla VideoGamera dotyczącego kontynuacji udzielił lead designer Skyrima, Bruce Nesmith, który pracuje obecnie nad szóstą odsłoną cyklu. Pojawiło się tam pytanie o poziom skomplikowania interfejsu przy okazji wielkiego sukcesu Baldur’s Gate’a 3, gdzie, jak widać, gracze polubili się z turową walką i zaawansowanymi statystykami postaci. Nesmith uważa, że The Elder Scrolls 6 będzie bardziej przypominać pod tym względem Fallouta 4 i Skyrima. 


Nie sądzę, żeby sukces Baldur’s Gate’a 3 koniecznie zapowiadał całkowity powrót do rozbudowy interfejsu i skomplikowanych kart postaci. Czy reszta branży pójdzie tą drogą? Nie wiem. Nie jestem wystarczająco mądry, by to przewidzieć, ale myślę, że w Skyrimie Bethesda chciała, aby gra nie stawiała zbyt wielu przeszkód. [...] Todd jest wielkim zwolennikiem idei, aby interfejs znikał, jeżeli robisz coś, co go nie wymaga. Jedyne, co widzisz, to świat. 


Bruce Nesmith

Według Nesmitha gracze nie chcą zbyt skomplikowanych kart postaci. 


W czasach Daggerfalla wszyscy próbowali odtworzyć doświadczenie z gier stołowych, co oznaczało, że było sporo zasad. Opis twojej postaci był rozbudowany i, moim zdaniem, nieporęczny. Z biegiem czasu to coraz mniej interesowało odbiorców. Nie chcieli mieć absurdalnie skomplikowanych kart postaci, a ja byłem jedną z osób, które aktywnie dążyły do uproszczenia tego procesu. 


Bruce Nesmith

Designer Bethesdy postanowił pójść jeszcze dalej i nazwał sukces produkcji Larian Studios „wyjątkiem”. 


Mieli bardzo konkretny cel. Przenieśli piątą edycję Dungeons & Dragons do gry komputerowej i celowo patrzyli wstecz, nawiązując do starej formy stołowego erpega z rzutami kośćmi i całą resztą. To było odzwierciedlenie starych, dobrych czasów z perspektywy osób, które kiedyś grały w gry fabularne, lub grają teraz. Myślę, że Baldur’s Gate 3 jest w rzeczywistości wyjątkiem. 


Bruce Nesmith

Szkoda, że nie dowiedzieliśmy się niczego dotyczącego daty wydania The Elder Scrolls 6, chociaż trzeba przyznać, że fani Fallouta mają zdecydowanie gorzej. W końcu Todd Howard zapowiedział, że piątą odsłona postapokaliptycznej serii pojawi się dopiero po wydaniu TES 6. Trzymajcie się tam, krypciarze! 


Czytaj dalej

Redaktor
Filip „Chrzuszczu” Chrzuszcz

Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach czyta sporo pulpy. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl

Profil
Wpisów742

Obserwujących2

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze