rek
rek
11.12.2020
Często komentowane 73 Komentarze

The Game Awards 2020: The Last of Us Part II rozbija bank

Największym przegranym jest zaś Doom Eternal.

Bez większego zaskoczenia: tegoroczne rozdanie The Game Awards 2020 zdominowało The Last of Us Part II, zdobywając aż 7 nagród, w tym większość najważniejszych. Nie tylko uznano je za najlepszą grę 2020 (z tych, które ukazały się do listopada), ale zdobyło też statuetki za m.in. reżyserię, występ aktorski czy najlepszą narrację.

Konkurencja ma prawo do rozczarowania. Ghost of Tsushima na pocieszenie dostało Player’s Voice Award, a także laur produkcji z najlepszym kierunkiem artystycznym. Final Fantasy VII Remake wygrało w kategorii soundtracku i RPG. Hades cieszy się zaś mianem przodującej gry niezależnej i akcji. Najwięcej radości okazali jednak twórcy Among Us, gdy odbierali nagrody za najlepszą produkcję wieloosobową i mobilną. Animal Crossing z kolei, tytuł, który zdominował pierwszą połowę 2020, został uhonorowany wyłącznie mianem najlepszej gry rodzinnej. Rozczarowani mogą być autorzy Doom Eternal: mimo 4 nominacji ostatecznie nie dostał ani jednej statuetki.

Oto pełna lista laureatów:

Gra roku

  • Doom Eternal

  • Final Fantasy VII Remake

  • Ghost of Tsushima

  • Hades

  • Animal Crossing: New Horizons

  • The Last of Us Part II

  • Najlepsza reżyseria

  • Final Fantasy VII Remake

  • Ghost of Tsushima

  • Hades

  • Half-Life: Alyx

  • The Last of Us Part II

  • Najlepsza narracja

  • 13 Sentinels: Aegis Rim

  • Final Fantasy VII Remake

  • Ghost of Tsushima

  • Hades

  • The Last of Us Part II

  • Najlepszy kierunek artystyczny

  • Final Fantasy VII Remake

  • Ghost of Tsushima

  • Hades

  • Ori and the Will of the Wisps

  • The Last of Us Part II

  • Najlepsza muzyka i soundtrack

  • Doom Eternal

  • Final Fantasy VII Remake

  • Hades

  • Ori and the Will of the Wisps

  • The Last of Us Part II

  • Najlepszy projekt dźwięku

  • Doom Eternal

  • Half-Life: Alyx

  • Ghost of Tsushima

  • Resident Evil 3

  • The Last of Us Part II

  • Najlepszy występ aktorski:

  • Ashley Johnson – Ellie z The Last of Us Part II

  • Laura Bailey – Abby z The Last of Us Part II

  • Daisuke Tsuji – Jin Sakai z Ghost of Tsushima

  • Logan Cunningham – Hades z Hades

  • Nadji Jeter – Miles Morales ze Spider-Man: Miles Morales

  • Gra z przesłaniem

  • If found…

  • Kentucky Route Zero: TV Edition

  • Spiritfarer

  • Tell Me Why

  • Through the Darkest of Times

  • Najlepsza stale rozwijana gra

  • Apex Legends

  • Destiny 2

  • Call of Duty: Warzone

  • Fortnite

  • No Man’s Sky

  • Najlepsza gra niezależna

  • Carrion

  • Fall Guys: Ultimate Knockout

  • Hades

  • Spelunky 2

  • Spiritfarer

  • Najlepsza gra mobilna

  • Among Us

  • Call of Duty Mobile

  • Genshin Impact

  • Legend of Runeterra

  • Pokémon Café Mix

  • Najlepsze wsparcie społeczności

  • Apex Legends

  • Destiny 2

  • Fall Guys: Ultimate Knockout

  • Fortnite

  • No Man’s Sky

  • Valorant

  • Najlepsza gra VR/AR

  • Dreams

  • Half-Life: Alyx

  • Marvel’s Iron Man VR

  • Star Wars: Squadrons

  • The Walking Dead: Saints & Sinners

  • Innowacyjność w dostępności

  • Assassin’s Creed Valhalla

  • Grounded

  • Hyperdot

  • The Last of Us Part II

  • Watch Dogs Legion

  • Najlepsza gra akcji

  • Doom Eternal

  • Hades

  • Half-Life: Alyx

  • Nioh 2

  • Streets of Rage 4

  • Najlepsza gra action adventure

  • Assassin’s Creed Valhalla

  • Ghost of Tsushima

  • Spider-Man: Miles Morales

  • Ori and the Will of the Wisps

  • Star Wars Jedi: Fallen Order

  • The Last of Us Part II

  • Najlepsze RPG

  • Final Fantasy VII Remake

  • Genshin Impact

  • Persona 5 Royal

  • Wasteland 3

  • Yakuza: Like a Dragon

  • Najlepsza bijatyka

  • Granblue Fantasy: Versus

  • Mortal Kombat 11 Ultimate

  • Street Fighter V: Champion Edition

  • One Punch Man: A Hero Nobody Knows

  • Under Night In-Birth Exe: Late[CL-R]

  • Najlepsza gra rodzinna

  • Animal Crossing: New Horizons

  • Crash Bandicoot 4: Najwyższy czas

  • Fall Guys: Ultimate Knockout

  • Mario Kart Live: Home Circuit

  • Minecraft Dungeons

  • Paper Mario: The Origami King

  • Najlepsza strategia/symulator

  • Crusader Kings III

  • Desperados III

  • Gears Tactics

  • Microsoft Flight Simulator

  • XCOM: Chimera Squad

  • Najlepsza gra sportowa/wyścigowa

  • Dirt 5

  • F1 2020

  • FIFA 21

  • NBA 2K21

  • Tony Hawk’s Pro Skater 1+2

  • Najlepsza gra wieloosobowa

  • Animal Crossing: New Horizons

  • Among Us

  • Call of Duty: Warzone

  • Fall Guys: Ultimate Knockout

  • Valorant

  • Najlepszy twórca treści

  • Alanah Pearce

  • Jay Ann Lopez

  • Nickmercs

  • Timthetatmamn

  • Valkyrae

  • Najlepszy debiut

  • Carrion

  • Mortal Shell

  • Raji: An Ancient Epic

  • Röki

  • Phasmophobia

  • Najlepszy e-sportowiec

  • Ian „Crimsix” Porter

  • Heo „Showmaker” Su

  • Kim „Canyon” Geon-Bu

  • Anthony „Shotzzy” Cuevas-Castro

  • Matthieu „Zywoo” Herbaut

  • Najlepszy trener e-sportowy

  • Danny „Zonic” Sorensen

  • Dae-Hee „Crusty” Park

  • Fabian „Grabbz” Lohmann

  • Lee „Zefa” Jae-Min

  • Raymond „Rambo” Lussier

  • Najlepsze wydarzenie e-sportowe

  • Blast Premier: Spring 2020 European Finals

  • Call of Duty League Championship 2020

  • IEM Katowice 2020

  • League of Legends World Championship 2020

  • Overwatch League Grand Final 2020

  • Najlepsza gra e-sportowa

  • Call of Duty: Modern Warfare

  • Counter-Strike: Global Offensive

  • Fortnite

  • League of Legends

  • Valorant

  • Najlepsza drużyna e-sportowa

  • G2 Esports
  • Danwon Gaming
  • Dallas Empire
  • San Francisco Shock
  • Team Secret
  • Najlepszy komentator/konferansjer e-sportowy

  • Alex „Goldenboy” Mendez

  • Alex „Machine” Richardson

  • Eefje „Sjokz” Depoortere

  • James „Dash” Patterson

  • Jorien „Sheever” Van Der Heijden

  • rek

    73 odpowiedzi do “The Game Awards 2020: The Last of Us Part II rozbija bank”

    1. *reszcie społeczeństwa

    2. LordPoland, no dokładnie. Ocena kilku osób (kim oni w ogóle są, nic o nich nie wiemy) vs tysięcy graczy i to ta druga jest niby mniej ważna? Sami sobie wręczają te statuetki. Tak samo jest ze wszystkimi „konkursami” jak oscary, noble itd. Dobrze powiedziane, towarzystwo wzajemnej adoracji.

    3. @DivideEtImpera śmiechłem.

    4. Wygrali bo lgbt, change my mind. Oskarów już nie bierze się na poważnie i jak widać tych 'growych’ też już nie ma sensu…

    5. Fallschirmjager 11 grudnia 2020 o 19:59

      @Xellar|Prawda. Słyszę o tolerancji, a atakują wszystkich i jeśli z nimi nie jesteś to jesteś przeciw nim, nawet nie możesz być stroną postronną, też Cię zjadą. Niestety wszystko co złe w USA trafia również do nas, naśladujemy USA we wszystkim, łącznie z polityką i ruchami społecznymi, które nie mają najmniejszego sensu i tylko zrażają do siebie innych – np. (anti)fascists i B(urn)L(oot)M(urder): co osiągnęli? To co dodałem w nawiasach, nie polepszyli ani trochę życia czarnym a antifa stała się faszystami.

    6. Kto by się spodziewał że tak lewacka gra wygra? Gracze powinni mieć glowne głosy, a nie do cholery jakieś parę randomów, kim oni niby są by walczyć z opinią większej ilości ludzi.

    7. @DETHKARZ grałeś w The Last of Us part II? Ja osobiście grałem i wiele rzeczy nie licząc fabuły stoi na wysokim poziomie. Fabuła również zaskakuje i bardzo do niej można podejść emocjonalnie. Nie grałem w Ghost of Tsushima ale reszta gier jak chodzi o GOTY przegrywa z The Last of US part II, Nie dziwota że TLOU wygrywa ja ma czym zachwycić a inne gry nie ma ją czym przyćmić jej zalet. Jakby patrzysz tylko na kwestie lgbt to jest krótkowzroczny.

    8. Niesamowite!

    9. @Refty Nic dziwnego, bo gra została wyprodukowana tak by zaliczyła wszystkie punkty u oceniających. To nie tylko TLOU2, bo widać to choćby po i naszym Cyberpunku, ale w coraz więcej grach widać, że jurorzy/recenzenci oceniają zupełnie co innego niż gracze. Wydatki na marketing i wprowadzenie punktów dla recenzji znacząco przekraczają wydatki na tworzenie sedna gry czy gameplay-u. A to, że studio produkujące AAA z budżetem AAA wyprodukuje grę co najmniej przeciętną to żaden plus a absolutne minimum.

    10. Śmieszna sprawa, że Among Us było rok temu tą samą grą, ale zaczęli w nią grać streamerzy i najlepsza gra.

    11. Taaaaa, ale Ghost of Tsushima został wybrany przez graczy i to tak naprawdę się liczy. To że TLoU2 nie znaczy że to dobra gra. To było ukartowane.

    12. Zgadzam się z wieloma osobami, że TLOU2 techicznie i aktorsko jest wybitne. Ale narracja i gameplay po prostu nie domaga. Jeśli ktoś jest bardzo zaangażowany w fabułę to pewnie nie zauważy głupot scenariusza i długich, żmudnych fragmentów gameplayu. Wydaje mi się że w tym roku dość klarownie było widać różnicę w spojrzeniu dziennikarzy i samych graczy.

    13. @SerwusX ale myślisz że nie ma gier, które są perełkami ale nie trafiają na piedestał tylko dlatego że nie było na marketing pieniędzy? A po drugie podczas nagród też się bierze pod uwagę popularność danej produkcji. Nie jest to jedyny wyznacznik oczywiście. Among Us miało szczęście gdzie wiele innych gier, które są tysiące nie miało. Może nawet są lepsze gry niż Among Us, o których niewiele osób słyszało.

    14. @mapoki to rozumiem, że do tego kociołka również zaliczamy: GoW, Zelde, Wiedźmina III czy Sekiro, bo te gry też dostawały GOTY a RDR2 dużo innych nagród w innych kategoriach. I uważasz że te gry również były oceniane głównie przez te zasady o których wspomniałeś?

    15. oby 2021 był jewszcze lepszy

    16. @mapokl, kurcze, a ja jestem graczem, a nie żadnym recenzentem i przy TLOU2 się świetnie bawiłem ;/

    17. @Refty Nie twierdzę, że wspomniane gry muszą być złe. Po prostu stwierdzam fakt, że wiele gier jest konstruowanych pod recenzentów a nie pod graczy. Podobnie jak wiele gier jest tworzonych pod streamerów. Oczywiście można rzucić, że i recenzenci i streamerzy są graczami, ale oceniają oni zupełnie co innego. Większą rolę odgrywają czynniki pozagrowe, inne są ignorowane. Co do wymienionych gier to Zelda była po prostu bezpiecznym wyborem, Wiedźmin III nie wiem z czym rywalizował, w pozostałe nie grałem.

    18. Ja Dooma Eternala nadal nie zmęczyłem, bo jakoś średnio mi podszedł, za to Dooma 2016 ukończyłem dwa razy.

    19. Znowu te śmieszne zestawienia – nagrody za 2020 już teraz, czyli np. Cyberpunk z premierą w grudniu się nie załapał „bo nie”.

    20. @czorcik696,|Może dlatego, że na ukończenie Dooma z 2016 roku miałeś, mniej więcej, 6 razy więcej czasu niż na ukończenie Eternala? Wrócimy do tematu w 2024 😉

    21. @tommy50 ta interakcja polega na czym dokładniej? QTE i mordowaniu setek przeciwników? 😛

    22. DivideEtImpera 13 grudnia 2020 o 20:20

      @silvver TGA zawsze było pod koniec jesieni. CP2077 by się załapało gdyby nie obsuwy.

    23. DivideEtImpera 13 grudnia 2020 o 20:20

      Dla dalej komentujących „jak to głosy graczy były mniej ważne” kilka punktów:|- każdy dziennikarz podpisywał się pod głosami nazwiskiem, więc jego głos jest ważniejszy i WERYFIKOWALNY, inaczej niż anonimka który mógł nie grać w żadną z tych gier,|- głosy GoT były „brygadowane” co widać po wzroście o 10% w ostatnim dniu po tym, jak TGA ogłosiło, że TLOU2 ma dużą przewagę, doszło nawet do hackowania|- tak samo płakaliście po Złotych Joystickach, gdzie tylko głosy graczy miały znaczenie. |Ogarnijcie się.

    Dodaj komentarz