The Texas Chain Saw Massacre: Twórcy zapewniają, że gra nie zostanie nagle zamknięta
Twórcy dogorywającego Friday the 13th: The Game podobno tym razem zadbali o to, by prawa do marki nie stanęły na drodze ich produkcji.
Świat byłby piękniejszy, gdybyśmy mogli stworzyć dowolną produkcję na dowolnej licencji bez pytania właścicieli o zgodę albo zaprzątania sobie głowy czymś takim, jak okresowe jej odnawianie. Najwyraźniej z takiego założenia wychodziło Gun Media, bo ich wydane w 2017 roku Friday the 13th: The Game niedługo zniknie z rynku. Choć śmierć growego Jasona Voorhesa będzie pewnie tak samo chwilowa jak ta filmowa, to developerzy postanowili nie zaprzątać sobie już głowy tym uniwersum i stworzyć bliźniaczą produkcję, jednak odwołującą się do innego klasyka – „Teksańskiej masakry piłą mechaniczną”.
Im bliżej do premiery gry, tym więcej uzasadnionych pytań odnoszących się do jej żywotności. W ostatniej rozmowie z PCGamesN Ronnie Hobbs, dyrektor kreatywny Gun Media, wypowiedział się w tej sprawie jednoznacznie:
Sytuacja związana z Friday the 13th: The Game była nieporównywalnie bardziej skomplikowana. W przypadku »Teksańskiej masakry« mamy do czynienia z Kimem Henkelem, jedynym właścicielem praw do marki. Współpracowaliśmy z nim ściśle zarówno w kwestiach prawnych, jak również kreatywnych i dołożyliśmy wszelkich starań, by wszystko poszło gładko.
Hobbs nie zdradził, co konkretnie wydarzyło się w związku z ich poprzednią grą, ale chyba możemy założyć, że tam, gdzie pojawiają się pieniądze, pojawiają się też problemy. Friday the 13th: The Game raczej nie rozbiło banku, ale wskrzesiło pamięć o serii, jaka ostatni raz pojawiła się na dużych ekranach w 2009 roku. Być może faktycznie jedynym wyjściem było odpuszczenie i rozpoczęcie nowego rozdziału... Hobbs twierdzi, że było kilka opcji:
Po sukcesie poprzedniej gry wielu potencjalnych partnerów kontaktowało się z nami w sprawie przekształcenia ich własności intelektualnej w gry. Spędziliśmy sporo czasu na rozważaniu wszystkich opcji i gdy Kim Henkel okazał się być zainteresowany współpracą z nami tak samo, jak my z nim uznaliśmy, że to będzie nasz kolejny projekt.
The Texas Chain Saw Massacre zabierze nas kilkadziesiąt lat w przeszłość i ukaże wydarzenia rozgrywające się na kilka miesięcy przed filmowym pierwowzorem z 1974. Według Hobbsa pozwoli to stworzyć nowe postacie bez konieczności wiązania ich z całą serią, liczącą sobie na ten moment 9 odsłon. Pierwszy gameplay wyglądał całkiem mięsiście, więc może faktycznie coś z tego będzie.
Już za moment dostaniemy okazję, by się o tym przekonać – gra debiutuje już jutro na pecetach, PS4, PS5, Xboksach One i Series X|S, jak również zasili ofertę Game Passa.
Czytaj dalej
I have no mouse and I must click.