15.12.2015
7 Komentarze

Twórca Dooma pokazał światu pecetowy port Super Mario Bros z 1990 roku [WIDEO]

Twórca Dooma pokazał światu pecetowy port Super Mario Bros z 1990 roku [WIDEO]
Kto zna historię id Software, ten wie, że ojcowie Quake'a i Dooma próbowali przed karierą strzelankową podbić serca włodarzy Nintendo niesamowitą technologią - przewijaniem ekranu na pecetach, czyli czymś, w czym NES był znakomity, ale z czym ówczesne komputery nie mogły sobie poradzić. Z tej okazji Romero i Carmack wysłali japońskiej firmie pecetowe demo Mario 3... które wreszcie dziś zobaczyliśmy.

Jak na 1990 rok – rewelacja, zwłaszcza, że jak na sklecone na szybko techdemko twórcom udało się relatywnie wiernie odwzorować estetykę oryginału. Ówczesne id (znane jeszcze jako IFD, czyli Ideas From The Deep) oczywiście nie zyskało zgody na pecetowy port Super Mario Bros 3, ale zaprezentowana w demku technologia doprowadziła do powstania Commandera Keena (dziadka/wnuka Wolfensteina 3D), który z kolei pozwolił na powstanie wielu niesamowitych strzelanek sygnowanych literami id… A reszta jest historią.

7 odpowiedzi do “Twórca Dooma pokazał światu pecetowy port Super Mario Bros z 1990 roku [WIDEO]”

  1. Nie od dziś wiadomo, że Great Giana Sisters (i sequel, Hard’n’Heavy) powstało wyłącznie dlatego, że Nintendo nie chciało portować gier żeby maksymalizować profity na sprzęcie. A Amiga i C64 jak najbardziej mogły tę technologię udźwignąć, tylko IBM PC były tak mocno ułomne do gdzieś połowy lat 90.

  2. PC master race wins again.

  3. Obejrzalem cale i nie rozumiem motywu latania mario. Co za sens mialaby miec gra w mario gdyby wszystkie poziomy, wszystkie mapy mogl po prostu przeleciec niczym ptak.

  4. @KERMI A graleś w Kirby?

  5. Bardzo słaby jakościowo port Super Mario Bros dobrze że pełna wersja nie ukazała się na blaszakach, Nintendo za czasów SENSa było bardzo mocne i szanse ukazania Mario na innej platformie growej były równe zero.

  6. @impossible23 – O Ty kradzieju! Oddawaj mój avatar!

  7. @Dantes|To przecież tylko demko zrobione na odwal, żeby pokazać, że można. Gra byłaby o wiele lepsza w finalnej wersji.

Dodaj komentarz