Twórca Helldivers 2 twierdzi, że w gamedevie powinno się podejmować większe ryzyko
W trakcie trwającego GDC Johan Pilestedt postanowił głosić dobre słowo.
Johan Pilestedt, do niedawna CEO Arrowhead, lubi dyskutować z fanami na X-ie (dawniej Twitterze) nie tylko na temat Helldivers 2, ale także zahacza o tematy związane z obecnym stanem branży. Dla przykładu: w styczniu tego roku poznaliśmy zdanie Pilestedta na temat DEI, czyli promowania różnorodności i inkluzywności w wirtualnej rozrywce.
Jak donosi PC Gamer, którego redaktorzy byli obecni na panelu Johana Pilestedta w trakcie trwającego obecne Game Developers Conference, były szef Arrowhead stwierdził, że growa branża unika ryzyka, co ciągnie za sobą przykre konsekwencje.
Zawsze będziemy przechodzili przez cykl śmierci i odrodzenia, ale teraz jest on niepotrzebnie brutalny, ponieważ nie mamy wystarczającej różnorodności [gatunków – przyp. red]. Musimy tworzyć więcej typów gier, bo ludzie grają więcej niż kiedykolwiek wcześniej, a mimo to nie jesteśmy w stanie utrzymać naszej branży. To absurd. Nie bylibyśmy w tym miejscu, gdyby wszyscy przestali tworzyć battle royale i skupili się na innych gatunkach.
Pilestedt postanowił również nawiązać do podejścia przedsiębiorców, którzy uznają tworzenie kolejnych gier-usług za bezpieczne rozwiązanie.
Mogę zagwarantować jedno – to bezpieczne podejście to wyrok śmierci dla studiów, które się na to zdecydują. Nasza branża opiera się na podejmowaniu ryzyka, a jeśli go nie podejmiemy, to nigdy nie będziemy w stanie osiągnąć sukcesu. Niewielu wierzyło, że Helldivers 2 cokolwiek osiągnie, a jednak oto jesteśmy.
Czy Pilestedt ma rację? Zdecydowanie tak, szczególnie gdy spojrzymy na ostatnie wyniki Warner Bros. po premierze Suicide Squad: Kill The Justice League (strata 200 mln dolarów) czy, w przypadku Sony, niesławnego Concorda, któremu zawieszono serwery, a wydawca zaoferował graczom zwrot pieniędzy. Była to najprawdopodobniej najkrótsza kariera gry-usługi w historii, bo trwała niecałe dwa tygodnie.
Czytaj dalej
Rodowity bałuciarz i entuzjasta popkultury. W wolnych chwilach robi filmiki o grach na YouTubie. Kontakt: filip.chrzuszcz@cdaction.pl